Business Hi-Tech

Schimbare de strategie la OLX.ro: utilizatorii pot publica un anunţ gratuit pe lună în categoria auto

Cristina Gheorghiţoiu, director general al Naspers Classifieds România, compania care administrează platforma OLX.

Cristina Gheorghiţoiu, director general al Naspers Classifieds România, compania care administrează platforma OLX.

Autor: Adrian Seceleanu

25.04.2016, 16:02 10992

OLX.ro, liderul pieţei locale de anunţuri, şi-a revizuit strategia pusă în practică la finele anului trecut de a taxa toate anunţurile publicate în categoria auto, şi le va permite începând de astăzi utilizatorilor să publice câte un anunţ gratuit în această categorie la fiecare 30 de zile.

“Începând de astăzi orice român care are o maşină de vânzare poate să publice un anunţ gratuit. Practic, începând de astăzi oricine va putea să pună un anunţ nou pe lună în categoria autoturisme fără să plătească”, a declarat pentru ZF Cristina Gheorghiţoiu, director general al Naspers Classifieds România, compania care administrează platforma OLX.

Decizia de a renunţa la politica strictă - orice anunţ în categoria auto se plăteşte - vine în contextul în care OLX a înregistrat o scădere a numărului de anunţuri publicate din momentul introducerii plăţii obligatorii, iar rivalii de la platforma lajumate.ro - parte a Intact Media Group, care nu percep taxe pentru publicarea mesajelor, au redus treptat decalajul faţă de OLX iar apoi au trecut pe primul loc şi s-au distanţat de OLX după numărul de anunţuri din segmentul auto.

Platforma lajumate.ro se distanţase la începutul acestei luni faţă de OLX.ro pe segmentul de anunţuri din categoria autoturisme cu un număr de aproximativ 25.000 de anunţuri. Astfel, OLX.ro afişa în data de 7 aprilie un număr total de 71.568 de anunţuri în categoria autoturisme, în timp ce platforma lajumate.ro afişa un număr de 95.902 anunţuri, conform datelor de pe fiecare platformă. Între timp distanţa dintre cele două platforme s-a mai redus: în data de 25 aprilie platforma lajumate.ro avea un număr de 93.234 de anunţuri pentru autoturisme, iar OLX.ro de 71.744, conform datelor afişate de cele două site-uri.

De notat este însă că anunţurile plătite de pe OLX.ro sunt valabile două luni şi că anunţurile publicate de utilizatori pe platforma autovit.ro sunt preluate automat de OLX. Pe site-ul lajumate.ro anunţurile sunt valabile 30 de zile. 

De ce a luat OLX decizia de a permite publicarea unui anunţ gratuit în categoria auto? Nu a fost o decizie bună introducerea taxării? Am ajustat strategia în funcţie de feedback-ul utilizatorilor şi ţinând cont de faptul că avem nevoie de o bază extinsă de anunţuri pe site fără a renunţa însă la planul de a monetiza serviciul oferit celor care fac un business din vânzarea de maşini şi publică mai mult decât un singur anunţ într-o lună, afirmă Cristina Gheorghiţoiu.

“Am luat decizia în special pentru a-i încuraja pe consumatorii individuali din dorinţa de a ne păstra caracterul de adresabilitate extinsă şi de a facilita atât o ofertă variată cât şi accesul la acest servicu pentru utilizatorii care nu fac comerţ până la urmă din vânzarea unei maşini. Nu aş spune că (introducerea plăţii obligatorii - n. red.) a fost o decizie bună sau proastă. A fost o decizie care a avut clar o raţiune în spatele ei, în schimb decizia de a schimba puţin modelul implementat iniţial a avut rădăcini în feedbackul utilizatorilor pe de o parte şi de pe de altă parte am analizat lucrurile intern şi am decis să mergem spre acest model ţinând cont de strategia noastră pe termen lung.”

Cel mai probabil ajustarea strategiei va avea impact asupra numărului de anunţuri de pe platformă, care va reveni cel mai probabil pe creştere, spune directorul general al companiei care administrează OLX.

“Credem că această decizie va avea cu siguranţă impact în numărul de anunţuri. Însă niciodată nu ne uităm doar la acest indicator separat. Ne uităm şi la generarea de anunţuri adiţionale dar şi la diversificarea ofertei prezente în categoria de autoturisme. Spre exemplu, un lucru pe care l-am observat odată cu introducerea plăţii a fost o scădere mai pronunţată la anunţurile pentru maşinile ieftine, ori sunt foarte mulţi români care îşi doresc un preţ convenabil pentru autoturismul pe care-l achiziţionează şi acesta este un motiv pentru care credem că variind, diversificând oferta vom fi de folos şi ne vom îndeplini misiunea ca site de anunţuri generaliste”.

Compania nu a modificat tarifele pentru publicarea de anunţuri auto pe site. OLX.ro este unul dintre cele mai vizitate site-uri de pe piaţa locală şi este deţinut de grupul Naspers din Africa de Sud.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO