Telekom România, cel mai mare furnizor de servicii de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, lucrează în prezent la o serie de “îmbunătăţiri semnificative” ale platformei de servicii de televiziune prin internet, a declarat Miroslav Majoros, directorul executiv al grupului, în cadrul unui clip video publicat pe conturile operatorului de pe reţeaua socială LinkedIn şi platforma Google YouTube.
„Pregătim îmbunătăţiri semnificative ale platformei noastre IPTV, care vor fi lansate anul viitor. Acestea vor oferi o experienţă superioară clienţilor noştri de servicii TV pe toate ecranele (tipurile de echipamente, respectiv TV, smartphone, tabletă, PC – n. red.)“, a declarat Majoros. Segmentul TV este cel care a înregistrat cele mai bune evoluţii pentru Telekom în ultimii ani, grupul înregistrând creşteri constante ale bazei de clienţi. La jumătatea anului, compania a înregistrat o creştere de aproape 3% a numărului de abonamente, la aproximativ 1,5 milioane de abonamente. Pachetele de servicii fix-mobil vor continua să fie o prioritate strategică pentru grupul Telekom, a mai spus şeful grupului, fără a oferi însă date noi.
“Convergenţa rămâne în centrul strategiei noastre şi este una dintre principalele noastre direcţii de dezvoltare. Avem o poziţionare unică pe piaţă şi vom continua să construim în jurul acesteia”.
Majoros a amintit şi de creşterea numărului de gospodării acoperite cu reţeaua de fibră optică, susţinând că grupul îşi va atinge obiectivul de a avea 2 milioane de gospodării în zonele în care are infrastructură. “În prima jumătate a anului 2016 am reuşit să creştem cu 30% amprenta de fibră, ajungând la 1,7 milioane de gospodarii care beneficiază de acoperire, de la 1,4 milioane la sfârşitul anului trecut. Prin urmare ne apropiem de obiectivul nostru de a atinge până la sfârşitul anului 2 milioane de gospodarii cu acoperire FTTx. O parte importantă a investiţiilor noastre din acest an au fost direcţionate către extinderea şi dezvoltarea reţelei, adăugându-se celor peste 1 miliard de euro investiţi în ultimii cinci ani în infrastructura şi tehnologie”.
Stabilizarea financiară a grupului, care a avut anul trecut venituri sub 1 mld. euro şi un profit operaţional în scădere, reprezintă principalul obiectiv al Telekom România, afirmă Majoros, adăugând că sacina nu este una uşoară. “Pentru perioadă următoare, principalele noastre priorităţi rămân: experienţa clienţilor, inovaţia, performanţă susţinută, creşterea business-ului principal şi focus pe eficienţa operaţională. Stabilizarea business-ului din perspectivă financiară este cu siguranţă direcţia noastră cheie. Principală provocare specifică industriei telecom din România este menţinerea la standarde înalte a serviciilor şi a relaţiei cu clienţii pe o piaţă sensibilă la preţ, cu marje reduse şi un mediu concurenţial foarte agresiv. Nu avem o sarcină uşoară, ne aşteaptă un drum lung, însă am făcut păşi importanţi în călătoria noastră”.