Business Hi-Tech

Serviciile de televiziune şi de internet au readus pe creştere piaţa de telecom în 2015. Veniturile totale ale operatorilor de comunicaţii au fost de 14,1 mld. lei (3,173 mld. euro), mai mari cu aproape 1% faţă de anul anterior

Serviciile de televiziune şi de internet au readus pe...

Autor: Adrian Seceleanu

26.10.2016, 00:06 382
Încasările din serviciile TV au rămas peste cele din furnizarea de internet mobil.
 
Operatorii de teleco­mu­nicaţii din România au înregistrat anul trecut venituri mai mici din vânzarea de servicii de telefonie fixă şi mobilă, însă evoluţia negativă de pe aceste segmente a fost compensată de avansul puternic de pe piaţa de servicii de internet şi tele­viziune, care a reuşit să readucă pe creştere întreaga industrie, arată datele statistice publicate de Autoritatatea Naţio­nală de Reglementare în Co­mu­nicaţii (ANCOM).

Cel mai important segment de piaţă rămâne, de departe, telefonia mobilă, pentru care clienţii rezidenţiali şi din mediul de business au plătit anul trecut 4,886 mld. lei (1,1 mld. euro), potrivit sursei citate. Veniturile operatorilor au fost însă mai mici cu 4% faţă de anul anterior, când piaţa fusese de asemenea în declin. Numărul de abonamente de telefonie mobilă a crescut în 2015 cu 8,3% la 10,7 milioane, în timp ce numărul de cartele preplătite active a scăzut cu 4,7% la 12,5 milioane.

Serviciile de comunicaţii fixe şi-au continuat declinul puternic, până la valoarea de 960 mil. lei (216 mil. euro), cu 16% mai puţin decât în anul anterior. Numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a scăzut în 2015 cu 6,2% la 3,71 milioane.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO