Business Hi-Tech

Start-up-ul local QOOBISS şi-a triplat afacerile în 2023, până la un mil. euro. „În prezent, lucrăm la adaptarea serviciului nostru de identificare a identităţii pentru alte două pieţe din Europa: Polonia şi Spania”

Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS.

Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS.

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.02.2024, 10:19 58

QOOBISS, start-up fintech, orientată către automatizarea proceselor şi specializată în dezvoltarea de soluţii de verificare la distanţă a identităţii, folosind mijloace video, şi-a triplat afacerile în 2023, până la 1 milion de euro, au transmis reprezentanţii companiei. Creşterea veniturilor a avut loc în contextul investiţiilor mai mari în industriile financiar-bancară, a jocurilor de noroc şi de e-commerce pentru implementarea soluţiilor de verificare la distanţă a identităţii clienţilor prin mijloace video (eKYC).

„2023 a fost un an bun pentru QOOBISS, în care ne-am dezvoltat în acord cu noile tendinţe tehnologice şi am pregătit soluţiile pentru a accelera business-ul în acest an. În prezent, lucrăm la adaptarea serviciului nostru de identificare pentru alte două pieţe din Europa: Polonia şi Spania. Pregătirea unei lansări oficiale a soluţiei QOOBISS în alte zone geografice este precedată de o perioadă intensă de testare, pentru a ne asigura că este perfect adaptată actelor de identitate din ţările vizate şi că respectăm toate prevederile legislative în vigoare. Acum, ne aflăm în plin proces de expansiune către mai multe ţări din Europa”, a spus Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS.

Ea a adăugat că, timpul de ajustare pentru intrarea pe o nouă piaţă variază între patru şi şase luni, perioadă necesară pentru a adapta soluţia, astfel încât să respecte legislaţia locală, cât şi uzanţe existente (ex.: acces la baza de date a actelor de identitate).

Potrivit reprezentanţilor companiei, anul acesta, piaţa de soluţii de verificare a identităţii la distanţă va accelera datorită amplificării fenomenului de digitalizare în business şi adoptării serviciilor online de către utilizatorii finali. Nevoia de reducere a costurilor operaţionale ale companiilor, prin automatizarea proceselor de identificare şi necesitatea de a controla mai bine cheltuielile, vor contribui la creşterea pieţei.

„În acest context, QOOBISS estimează dublarea veniturilor în 2024. Pentru anul în curs, compania a bugetat investiţii de 500.000 de euro, în dezvoltarea soluţiilor existente, în lansarea de noi servicii şi în extinderea internaţională.”

La finalul anului trecut, QOOBISS oferea servicii pentru 30 de clienţi în România. Pentru 2024, vizează dublarea numărului de clienţi, precum şi extinderea portofoliilor de servicii ale clienţilor existenţi, în direcţia utilizării mai multor soluţii dezvoltate de QOOBISS.

De asemenea, compania are în plan şi extinderea către alte industrii şi lansarea de servicii noi, conexe, ce pot fi folosite atât pentru a fi complementare celor deja existente, cât şi independent de acestea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO