Business Hi-Tech

Studiu Gallup: 41% dintre clienţii TV n-au avut posibilitatea de a alege un alt furnizor

Autor: Adrian Seceleanu

15.03.2011, 14:05 69

Mai mult de 40% dintre cele aproximativ 6.000 de persoane careau participat anul trecut la o cercetare de piaţă a companieiGallup au declarat că nu au avut cum să-şi aleagăfurnizorul preferat de servicii de televiziunepentru că zona în care locuiesc nu era acoperită decât de un singurfurnizor.

"41% din persoanele intervievate afirmă că nu au avutalternativă atunci când au ales serviciul utilizat din cauză că înzona în care locuiesc era un singur furnizor disponibil", potrivitdatelor din studiul Gallup, realizat lasolicitatea Autorităţii de reglementare în comunicaţii. Aceastăsituaţie este generată în general de faptul că multe localităţisunt acoperite de un singur furnizor de servicii de cablu TV.

Potrivit datelor prezentate de ANCOM cercetareade piaţă a Gallup a fost efectuată pe un eşantiontotal reprezentativ la nivel naţional de 5.983 de persoane fiziceşi 2.832 de companii şi institutii publice.

"42% din gospodării în care se utilizează servicii derecepţionare a programelor TV cuabonament primesc aceste servicii de la RCS&RDS. Urmează,aproape la egalitate, UPC (16%) şi Romtelecom - Dolce (15%)",potrivit datelor din cercetare.

Conform aceleiaşi surse "92% din gospodăriile din Româniafolosesc servicii de retransmisie a programelor TVpentru care plătesc un abonament lunar. În 5% din gospodării serecepţionează programe de televiziune prin intermediul unei antene(terestră sau satelit) pentru care nu se plăteşte abonament lavreun furnizor, în timp ce 3% din gospodării nu folosesc delocastfel de servicii. Gradul de penetrare a serviciilor deretransmisie a programelor TV cu abonament este mai mare în mediulurban (95%) decât în mediul rural (88%). Principalul tip de suportde recepţionare a programelor TV îl reprezintăcablul TV. 68% din gospodăriile în care seutilizează servicii de recepţionare a programelor TV primesc acesteservicii prin cablu TV, 31% prin satelit cu abonament (DTH -direct-to-home), 3% utilizează o antenă terestră, iar 1% o antenăsatelit proprie, fără abonament. Televiziunea prin cablu are outilizare semnificativ mai mare în mediul urban (în 84% dingospodăriile în care se recepţionează programe TV) decât în mediulrural (46%), în timp ce televiziunea prin sistem DTH este utilizatăpreponderent în mediu rural".

Suma medie cheltuită în ultima lună de ogospodărie pentru serviciile de recepţionare aprogramelor TV pe bază de abonament este de 26,9RON. În funcţie de suportul de recepţionare, gospodăriile în carese utilizează exclusiv televiziune prin cablu plătesc în medie 26,3RON, în timp ce gospodăriile în care se utilizează exclusivservicii DTH plătesc în medie 27,9 RON.

Preţul abonamentului şi numărul şivarietatea programelor TV sunt principalelecriterii luate în considerare atunci când se achiziţioneazăservicii de retransmisie a programelor TV.

Datele privind cotele de piaţă sau valoarea medie a tarifelor nusunt calculate pe baza datelor comunicate de operatorii decomunicaţii către ANCOM ci pe baza răspunsurilor primite de Gallupde la persoanele care au participat la studiu.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO