Business Hi-Tech

Tiberiu Dobre, Samsung România: Valoarea vânzărilor locale de smartphone-uri a crescut cu 20% anul trecut, aşa cum ne aşteptam. Modelele premium, peste 600 euro, sunt tot mai căutate, iar tendinţa se menţine şi anul acesta

Tiberiu Dobre, head of MX Division, Samsung Electronics Romania & Bulgaria: Cifrele arată că în lume se vând anual undeva la peste 1.2 miliarde de telefoane mobile, iar în Europa în jur de 180-190 de milioane de unităţi. În ceea ce priveşte România, piaţa este estimată constant între 3,5 şi 4  milioane de unităţi într-un an. Comparativ cu 2021, anul trecut a venit cu o uşoară scădere a volumelor, ca o consecinţă a pandemiei şi a contextului economic general, însă lucrurile s-au redresat în a doua jumătate. Aşa cum estimam, anul 2022 s-a încheiat cu o creştere de 20% mai mult faţă de anul anterior.

Tiberiu Dobre, head of MX Division, Samsung Electronics Romania & Bulgaria: Cifrele arată că în lume se vând anual undeva la peste 1.2 miliarde de telefoane mobile, iar în Europa în jur de 180-190 de milioane de unităţi. În ceea ce priveşte România, piaţa este estimată constant între 3,5 şi 4 milioane de unităţi într-un an. Comparativ cu 2021, anul trecut a venit cu o uşoară scădere a volumelor, ca o consecinţă a pandemiei şi a contextului economic general, însă lucrurile s-au redresat în a doua jumătate. Aşa cum estimam, anul 2022 s-a încheiat cu o creştere de 20% mai mult faţă de anul anterior.

Autor: Ioana Nita

24.04.2023, 12:00 204

♦ Gigantul sud-coreean şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţa locală de telefoane mobile şi în 2022 cu o cotă de piaţă de 53% în volum.

Primele luni ale acestui an au debutat cu creşteri ale vânzărilor de smartphone-uri premium în România, cu preţuri de peste 600 euro, menţinându-se astfel tendinţa înregistrată şi în 2022, când segmentul premium a fost motorul de creştere al pieţei locale de telefoane inteligente, care a crescut cu 20% în valoare comparativ cu 2021. Astfel, piaţa de smartphone-uri din România a ajuns la 1,3 mld. euro anul trecut şi s-a menţinut relativ constantă în ceea ce priveşte numărul de unităţi care s-a situat între 3,5 – 4 milioane. Românii îşi îndreaptă mai mult atenţia către modele mai scumpe şi în vederea unei utilizări pe o perioadă mai lungă pe timp, analizând astfel şi mai mult caracteristicile tehnice ale telefoanelor.

„Vânzările de smartphone sunt din nou în creştere, comparativ cu anul trecut, şi mai ales în segmentul premium. Tendinţa de anul trecut se continuă la fel de susţinut, segmentul premium reprezentând jumătate din valoarea totală a pieţei de profil. În acelaşi timp, ştim că oamenii continuă să fie atenţi la bugetul pe care îl alocă pentru achiziţia unui telefon mobil şi au grijă să analizeze foarte bine raportul calitate-preţ. Totuşi un lucru important, se gândesc tot mai mult şi la durabilitate şi la prelungirea perioadei de folosire. De aceea, şi venim cu lucruri care să le răspundă nevoilor, dispozitivele sunt mult mai performante, bateria este mult mai rezistentă în timp, iar actualizările software pot fi făcute mai mulţi ani la rând“, a declarat pentru ZF Tiberiu Dobre, head of MX Division, Samsung Electronics Romania & Bulgaria. Gigantul sud-coreean şi-a menţinut şi anul trecut poziţia de lider pe piaţa locală de telefoane mobile cu o cotă de 53% ca număr de unităţi, şi aproximativ 45% în valoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO