Business Hi-Tech

Topex: Vrem sa eliminam intermediarii cand vindem catre clientii mari din afara tarii

Topex: Vrem sa eliminam intermediarii cand vindem catre clientii mari din afara tarii

Dan Adamescu, CEO al Topex: Situatia financiara actuala ne va pune cu siguranta in pozitia de a fi independenti fata de parteneriatele actuale.

21.01.2009, 17:28 180

Compania Topex, singurul producator local de echipamente GSM si 3G pentru operatorii telecom, care activeaza pe o piata dominata de giganti precum Ericsson, Alcatel, Huawei sau ZTE, cauta sa isi sporeasca veniturile din pietele externe prin eliminarea intermediarilor din lantul de vanzari, urmarind sa vanda direct clientilor mari.
Majoritatea businessului companiei in afara Romaniei se realizeaza prin intermediul unei retele de parteneri.
Spre exemplu, Topex a semnat la sfarsitul anului trecut un contract de distributie cu Iridiacom pentru comercializarea intregii game de gateway-uri GSM, 3G si VoIP (Voice-over-IP) in Marea Britanie.
"Incepand cu 2009 am regandit strategia de intrare pe pietele externe tinta. Incercam sa ne imbunatatim abilitatea de a vinde direct clientilor mari si resellerilor prin intermediul fortei noastre de vanzari", a declarat Dan Adamescu, directorul executiv al Topex. "Situatia financiara actuala ne va pune cu siguranta in pozitia de a fi independenti fata de parteneriatele actuale, urmarind o abordare diferita mai ales in situatia clientilor mari. Bugetele de marketing si vanzari pe 2009 au fost atent dimensionate si am luat in calcul faptul ca prezenta noastra in pietele tinta trebuie sa se intensifice", a adaugat Adamescu.
El estima anterior ca Italia, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, Turcia si Australia vor reprezenta "pietele externe pivot in cifra de afaceri" a companiei. Topex vizeaza, de asemenea, extindere pe pietele sud-americane si in Asia.
Compania sustine ca si-a atins obiectivul anual de crestere de 18% in 2008, cifra de afaceri apropiindu-se de 10 mil. euro. Tinta pentru anul in curs este un nivel similar, potrivit oficialilor companiei.
"Topex, a carei activitate este desfasurata in principal pe piete externe (60%), este mai ferita de variatiile cursului de schimb. Intampinam probleme pe piete unde moneda locala s-a depreciat semnificativ, precum Anglia si Australia", a explicat Adamescu, adaugand ca a luat in considerare un curs mediu de 4 - 4,2 lei/ euro in realizarea bugetului pe 2009.
Seful Topex este de parere ca domeniul telecom va ramane de actualitate in contextul situatiei economice actuale.
"Succesul in aceasta piata este bazat in principal pe capacitatea de inovatie, dar si pe promptitudinea cu care reactioneaza companiile la solicitarile clientilor. Cu siguranta multe firme vor urmari sa isi taie cheltuielile ca masura de protectie, insa pentru ca aceste reduceri sa nu fie artificial implementate trebuie in primul rand incercata o renegociere a pretului."
Infiintata in 1990 cu capital integral romanesc, Topex are in prezent 160 de angajati, din care 50 lucreaza in departamentul de cercetare/dezvoltare al companiei, situat in comuna Voluntari.
"Dezvoltarea produselor si solutiilor in propria fabrica confera avantajul unor costuri de productie mai scazute si pentru ca detinem controlul intregului proces, incepand de la idee pana la fabricatie, putem oferi solutii personalizate in functie de cerintele clientilor", a mai spus Adamescu.
 
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO