Business Hi-Tech

Un nou sport extrem acaparează România: Black Friday. Site-urile retailerilor IT&C rămân în pană de produse. Românii stau la cozi ca pe vremea comunismului pentru reduceri

Primele victime din Vinerea Neagră: Site-urile retailerilor IT&C nu fac faţă valului de cumpărători

Autor: Adrian Voicu

25.11.2011, 11:14 7292

Ora 14:30

Vinerea Neagră a lovit şi în site-ul Koyos.ro, numărul vizitelor pe site crescând de peste 100 de ori în comparaţie cu media traficului din ultima lună, arată un comunicat al companiei International Transactions & Services, care administrează site-ul.

Conform companiei vizitatorii site-ului au plasat comenzi a căror valoare a depăşit cuantumul comenzilor preluate în mod obişnuit într-o săptămână.

Ora 13:30

eMag a rămas "cu rafturile goale" în urma reducerilor speciale făcute prin promoţia Black Friday. "Tot stocul din promoţia Black Friday epuizat. Încercăm să mai suplimentăm, fără însă a garanta că vom reuşi", a declarat pe pagina de blog a eMag, Radu Apostolescu, vicepreşedinte de dezvoltare al retailerului online.

Apostolescu menţionează că site-ul a întâmpinat probleme tehnice timp de 48 de minute din cauza traficului mare, "la un moment dat înregistrându-se peste 100.000 de vizitatori simultan".

Conform reprezentantului eMag, numărul de vizitatori unici de astăzi a ajuns până la ora 13:00 la 700.000.

În continuare, site-ul oferă reduceri de 10% la toate produsele prezentate.

Ora 12:30

La ora 12:00, lumea încă se mai bucură de reducerile făcute de retaileri cu ocazia "Black Friday", Flanco anunţând că la uşile mazinelor sale continuă să fie cozi.

Astfel, la trei ore de la deschidere, magazinele au primit 18.300 de vizitatori, fiind vândute 4.800 de produse, adica 40 de produse vândute pe minut. Valoarea medie a fiecărei tranzacţii, conform agenţiei de PR 4 ace, s-a ridicat la 600 de lei.

Ora 10:30

Începând cu ora 00:00 site-urile retailerilor IT&C au fost asaltate de cumpărători, acestea nereuşind să facă faţă numărului mare de utilizatori.

La o oră de la deschidere, între 5 şi 6 dimineaţa, site-ul eMag a avut peste 100.000 de vizitatori unici, fiind făcute aproximativ 4.600 de comenzi, conform blogului emag.ro. La ora 10, numărul vizitatorilor unici ai site-ului s-a ridicat la 400.000, fiind făcute comenzi în valoare de 4 milioane de euro, conform unei postări făcute de Radu Apostolescu, vicepreşedinte pentru dezvoltare al eMag. Până la ora 10 dimineaţa au fost 34.000 de produse comandate dintre care aproximativ 28.000 din promoţia specială de Black Friday.

Şi deşi se laudă cu cel mai performant server de retail online din România, nici măcar emag nu a reuşit să facă faţă valului de vizitatori, de câteva ori acesta blocându-se.

Nici evoMag.ro nu a dus-o prea bine, acesta blocându-se de multe ori ca urmare a traficului intens. Administratorii site-ului îşi promovează produsele oferite la reducere mai ales prin intermediul paginii de Twitter.

Conform site-ului PC Garage, numărul vizitatorilor din această zi s-a triplat faţă de o zi obişnuită şi continuă să crească.

Retailerii clasici care au decis să facă reduceri în această zi nu au avut ce regreta, încă de dimineaţă magazinele fiind asaltate de cumpărători. Flanco a vândut până la ora 10:30 astăzi, 25 noiembrie 2011 (în două ore şi jumătate), cât toata ziua de ieri (joi, 24 noiembrie 2011).

In fiecare magazin Flanco sunt cozi de 10 -20 de oameni la casă. Până la 10:30 au fost vândute 500 de televizoare în toate magazinele Flanco - aproximativ 5,5 televizoare pe minut.

Termenul de Black Friday provine din Philadelphia, unde era folosit pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoştinţei. În prezent, termenul are conotaţii economice, în această perioadă retailerii aşteptându-se să intre "pe negru", adică sa aiba profit.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO