UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistratîn al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toateliniile de business, declinul cel mai puternic fiind înregistratpe cablul analogic, arată datele financiare publicate deacţionarul majoritar, compania americană Liberty Global.
Pe televiziune, cel mai important business al UPC, compania aînregistrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi,în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadăa anului trecut.
Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablulanalogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi- pe fondul competiţiei dure cu RCS& RDS şi NextGen -compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC apierdut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Dintre aceştia 117.900au renunţat complet la serviciile UPC, iar diferenţa a migratspre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţipe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anulprecedent.
"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentruteleviziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrareaclienţilor analog către serviciul digital", a comentat SeverinaPascu, directorul financiar al UPC. Ea a menţionat că rezultatelesunt şi un rezultat al unui an "plin de provocări", fără a facealte referiri la situaţia economică.
O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pecablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania aajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600utilizatori) faţă de anul precedent.
UPC, care a pierdut locul 1 pe piaţa TV în faţa RCS&RDS, esteacum presat puternic şi de Romtelecom, care a depăşit pragul deun milion de utilizatori. Romtelecom, care avea zero clienţi pe TVacum patru ani, este acum la mai puţin de 200.000 de clienţidistanţă faţă de UPC.
UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şi peinternet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Petelefonia fixă numărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 deutilizatori), la 142.200 abonaţi.
Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele luniiseptembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă deanul precedent.
În acest context, pe piaţa telecom au circulat numeroase zvonurică americanii de la Liberty Global vor schimba managementulsubsidiarei din România, una dintre variantele vehiculatefiind înlocuirea lui Jack Mikaloff - CEO din februarie 2008, cuSeverina Pascu, directorul financiar al companiei. Mikaloff arespins însă aceste informaţii într-unul dintre rareleinterviuri acordate de la venirea în România. El a spus, într-oîntâlnire cu presa din septembrie 2010, că dacă toate zvonurilede acest tip s-ar fi adeverit, ar fi plecat de "cinci ori" dinţară. Pe de altă parte, discuţiile care sugerau că Severina Pascuar putea prelua funcţia de CEO au fost alimentate şi de faptul căea nu joacă doar rolul de director financiar, ea fiind implicată şiîn operaţiuni şi strategia companiei.
UPC a anunţat că va lansa în această lună la Cluj servicii deinternet prin cablu cu viteze de descărcare a datelor de până la100 Mbps, care ulterior vor fi extinse şi în alte localităţi.RCS&RDS, NextGen şi, în unele zone, şi Romtelecom oferă dejainternet la viteze de până la 100 Mbps.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels