Business Hi-Tech

UPC scade pe toate liniile de business

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

04.11.2010, 23:41 29

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistratîn al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toateliniile de business, declinul cel mai puternic fiind în­re­gistratpe cablul analogic, arată da­tele financiare publicate deacţionarul ma­joritar, compania americană Liberty Global.
Pe televiziune, cel mai important bu­siness al UPC, compania aîn­registrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi,în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadăa anului trecut.

Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablulanalogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi- pe fon­dul com­petiţiei du­re cu RCS& RDS şi NextGen -compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC apier­dut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Din­tre aceştia 117.900au re­nun­ţat complet la ser­viciile UPC, iar di­fe­renţa a migratspre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţipe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anulprecedent.

"Se poate ob­ser­va o diminuare a numărului de cli­enţi pentruteleviziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de mi­grareaclienţilor analog către serviciul digi­tal", a comentat SeverinaPascu, directorul financiar al UPC. Ea a menţionat că rezultatelesunt şi un rezultat al unui an "plin de provocări", fără a facealte referiri la situaţia economică.
O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pecablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania aajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600utilizatori) faţă de anul precedent.
UPC, care a pierdut locul 1 pe piaţa TV în faţa RCS&RDS, esteacum presat puternic şi de Rom­tele­com, care a depăşit pragul deun mi­lion de utilizatori. Romtelecom, care avea zero clienţi pe TVacum patru ani, este acum la mai puţin de 200.000 de clienţidistanţă faţă de UPC.
UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şi peinternet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Petelefonia fixă nu­mărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 deutilizatori), la 142.200 abonaţi.
Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele luniiseptembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă deanul precedent.
În acest context, pe piaţa telecom au circulat nume­roa­se zvo­nurică americanii de la Liberty Global vor schimba ma­nage­mentulsub­si­diarei din Ro­mânia, una dintre variantele vehi­cu­latefiind înlo­cui­rea lui Jack Mi­kaloff - CEO din februarie 2008, cuSe­verina Pascu, directorul finan­ciar al companiei. Mikaloff arespins însă aceste infor­ma­ţii într-unul dintre rarelein­ter­viuri acor­date de la venirea în Ro­mânia. El a spus, într-oîntâl­nire cu presa din septembrie 2010, că dacă toate zvo­nu­rilede acest tip s-ar fi adeverit, ar fi plecat de "cinci ori" dinţară. Pe de altă parte, discuţiile care sugerau că Se­verina Pascuar putea prelua funcţia de CEO au fost alimentate şi de faptul căea nu joacă doar rolul de director financiar, ea fiind implicată şiîn opera­ţiuni şi strategia companiei.
UPC a anun­ţat că va lansa în această lună la Cluj servicii deinternet prin cablu cu viteze de descărcare a datelor de până la100 Mbps, care ulterior vor fi extinse şi în alte localităţi.RCS&RDS, NextGen şi, în unele zone, şi Romtele­com oferă dejainternet la viteze de până la 100 Mbps.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO