Business Hi-Tech

Violeta Luca, Microsoft România: Perioada 2015 - 2016 este una în care businessul în cloud a explodat

Violeta Luca a plecat anul trecut de la eMag, cel mai mare retailer online local - unde ocupa poziţia de vicepreşedinte şi director executiv, pentru poziţia de la Microsoft

Violeta Luca a plecat anul trecut de la eMag, cel mai mare retailer online local - unde ocupa poziţia de vicepreşedinte şi director executiv, pentru poziţia de la Microsoft

Autor: Adrian Seceleanu

30.06.2016, 00:05 1029

Ponderea produselor vândute în cloud a ajuns la 30%

Vânzarea de produse şi servicii disponibile în cloud (într-un centru de date accesibil via internet) a crescut accelerat în perioada 2015-2016 în România, cererea venind atât de la companii mici şi medii, cât şi de la firmele mari, a declarat pentru ZF Violeta Luca, director de marketing şi operaţiuni al subsidiarei locale a gigantului american Microsoft.

„Când ne uităm la piaţa din România, la perioada 2015-2016, aceştia sunt anii în care practic accelerarea businessului în cloud a devenit extrem devizibilă. În aceste condiţii terminăm anul fiscal 2016 cu o pondere de 30% a produselor vândute din cloud“, a declarat Violeta Luca. “Pe plan local accelerarea businessului de cloud este semnificativă de la un an la altul şi vedem un comportament de accelerare şi mai puternic în sectorul de companii mici şi mijlocii”.

Reprezentantul Microsoft nu a oferit date exacte privind ponderea cloud-ului în business. Anul trecut subsidiara gigantului american a înregistrat pe plan local o cifră de afaceri de 238,2 mil. lei (53,6 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul precedent şi un profit net de 33,5 mil. lei, mai mare cu 66% faţă de anul precedent.

Care sunt soluţiile din cloud care au crescut cel mai puternic? „Suita de productivitate Office 365, soluţiile de administrare a relaţiilor cu clienţii (CRM) iar pe lângă acestea mai există ca scenarii de utilizare a cloud-ului şi zona clasică de stocare , zona de dezvoltare şi de testare, zona de depozite de date în cloud cu tot felul de sarcini asociate de prelucrare de date. Companiile cu care implementăm astfel de proiecte sunt atât companii internaţionale, cât şi româneşti“.

Adopţia cloud-ului are loc într-un context mai larg, de transformare digitală a companiilor care are loc, spune Violeta Luca, în patru direcţii principale: trans­formarea digitală la nivelul interacţiunii cu clientul, al interacţiunii dintre angajaţi, al modului în care sunt construite produsele şi a modului în care sunt structurare procesele şi sistemele. “Noi am definit o serie de scenarii în care companiile pot să folosească tehnologia într-o măsură mai mare sau mai mică de aşa manieră încât avantajele digitalizării să se răsfrângă în afacerea lor”.

Companiile trebuie să facă paşi spre digi­talizare în condiţiile în care şi angajaţii încep să aibă asemenea aşteptări, adaugă re­pre­zentantul Microsoft.

„Potrivit unui stu­diu realizat la nivel internaţional, anul trecut 81% din oameni spuneau că au ne­voie să fie la birou pentru a-şi realiza sar­cinile de serviciu, în timp ce în mai 2016 doar 70% din ei consideră că trebuie să fie neapărat la birou.“

„Extrapolând datele din studiu putem spune că 3 din 10 oameni consideră că este mai productiv pentru ei să îşi facă treaba de oriunde şi oricând pentru că astfel îşi pot administra programul şi să aibă flexibilitate în mangementul propriei vieţi. Din ce în ce mai mult avem nevoie de cifre şi de date în timp real ca să luăm decizii şi ca să ştim unde este businessul în relaţie cu obiectivele companiei sau cu un etalon pe care îl considerăm standard şi la care ne raportăm”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO