Business Hi-Tech

ZF eCommerce Summit 2023. Ovidiu Tişler, associate partner, McKinsey România: Comerţul online din România se va dubla până în 2030, evoluţie susţinută de tendinţele de consum, adopţia accelerată a smartphone-urilor şi de noi modele de business

Ovidiu Tişler, associate partner, McKinsey România: Anul 2022 a venit cu o decelerare a creşterii în e-commerce, însă a venit cu investiţii responsabile în ecosistem. Investiţiile efectuate în ultima perioadă vor sprijini creşterea susţinută a sectorului în următorii ani.

Ovidiu Tişler, associate partner, McKinsey România: Anul 2022 a venit cu o decelerare a creşterii în e-commerce, însă a venit cu investiţii responsabile în ecosistem. Investiţiile efectuate în ultima perioadă vor sprijini creşterea susţinută a sectorului în următorii ani.

Autor: Alexandra Cepăreanu, Ramona Cornea

12.04.2023, 00:07 208

„În România, comerţul digital atinge o valoare de 500 de euro per capita/an, fiind la jumătate faţă de nivelul din Lituania - care este de 1.000 euro per capita/an, spre exemplu.“ „România este una dintre puţinele ţări cu o balanţă comercială digitală pozitivă - exportă mai multe produse şi servicii pe canale digitale decât importă. În toată Europa Centrală şi de Est sunt două state care se pot mândri cu această performanţă, România şi Cehia.“

Piaţa locală de e-commerce a crescut substanţial în ultimii cinci ani, ajungând de la 5 miliarde de euro în 2017 la 10 mld. euro în 2021, iar pandemia şi provocările apărute după COVID-19 au susţinut creşterea sectorului, a spus Ovidiu Tişler, associate partner, McKinsey România, care se aşteaptă la o nouă dublare a valorii comerţului digital din România în următorii şase - şapte ani. 

„Dacă creşterea a fost una exponenţială în ultimii ani, ne aşteptăm ca şi în viitor să fie una susţinută. Vedem o nouă dublare a comerţului online din România până în 2030, creştere susţinută de trendurile de consum, de adopţia accelerată a utilizării de smartphone, de concentrarea clienţilor pe convenienţă, de modele de business noi. Dacă ne uităm doar la gradul de penetrare şi la maturitatea sectorului din România faţă de ţările din Europa Centrală şi de Est, noi astăzi avem un decalaj pe care am putea să-l acoperim cu uşurinţă“, a spus Ovidiu Tişler în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2023.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO