Business Internaţional

Amazon versus Carrefour: Giganţii se luptă pentru piaţa de livrare la domiciliu din Franţa

Amazon versus Carrefour: Giganţii se luptă pentru...

Autor: Alex Ciutacu

18.03.2018, 17:16 265

Când Amazon a achiziţionat Whole Foods pentru 13,7 miliarde de dolari în iunie 2017, a perturbat industria de magazine alimentare din Statele Unite, care se confrunta deja cu profituri reduse. Anul acesta gigantul ţinteşte piaţa magazinelor din Franţa, potrivit Quartz.

În urmă cu două zile, Frederic Duval, care conduce braţul francez al gigantului Amazon a declarat pentru publicaţia franceză Journal du Dimanche că urmează să lanseze un serviciu de livrare alimente la domiciliu pe piaţa franceză, dar nu a oferit detalii referitoare la momentul lansării sau la potenţialii parteneri de business. „Ne-ar plăcea foarte mult să lansăm acest serviciu în Franţa, dar toate la timpul lor”, a declarat acesta. „O lansare reprezintă o investiţie”.

Luna trecută Amazon a lansat, în faza de testare, o opţiune de livrare la domiciliu pentru clienţii Amazon Prime din patru oraşe americane şi plănuieşte să extindă serviciul în toată ţara până la sfârşitul anului. Potrivit ofertei, clienţii pot opta pentru livrare gratuită într-un interval de până la două ore, la comenzile care depăşesc 35 de dolari. Magazinele de alimente din Statele Unite au încercat să ţină pasul cu schimbarea. Acestea au încheiat parteneriate cu start-up-uri precum Instacart – un business de livrare alimente la domiciliu.

După încheierea deal-ului cu Whole Foods, au început să apară speculaţii potrivit cărora Amazon va ţinti Europa, iar jucătorii de pe piaţa de alimente din Franţa s-au regăsit printre ţintele vizate.

Luna trecută, Serge Papin, CEO al operatorului de supermarketuri Systeme U, a susţinut că business-ul său era în negocieri cu Amazon şi a sugerat că şi alţi rivali din piaţă sunt în aceeaşi situaţie. Un alt retailer din acest segment, văzut ca un potenţial partener pentru Amazon este Leclerc, care în ianuarie a anunţat că îşi va lansa serviciile de livrare alimente în Paris anul acesta.

În aceeaşi lună, Carrefour a anunţat un parteriat cu serviciul poştal din Franţa pentru a-şi extinde activitatea serviciului de livrare alimente, disponibil în Paris şi alte zece oraşe. Retailerul francez însă a anunţat pierderi pentru anul 2017 şi a promis că va face o serie de implementări şi că va concedia 2.400 de persoane în Franţa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO