Business Internaţional

Bog Iger lărgeşte orizontul Disney într-o eră de transformări radicale

Bog Iger lărgeşte orizontul Disney într-o eră de...

Autor: CătăIina Apostoiu

09.03.2016, 00:06 302
Când a anunţat scăderi modeste de abonamente pentru reţeaua ESPN, CEO-ul Walt Disney Bog Iger nu se aştepta la turbulenţele pe care avea să le stârnească, scrie Financial Times.

Comentariile lui Iger, limitate la Disney şi ESPN, cea mai profitabilă reţea de televiziune prin cablu din lume şi cea mai mare divizie a Disney, au generat vânzări masive de acţiuni media. Însă Iger, care a împlinit recent 10 ani ca şi CEO al Disney, nu a intrat în panică şi afirmă că firma şi-a diversificat veniturile graţie investiţiilor sale în conţinut şi branduri ca anticipare a momentului în care ratele de creştere ale ESPN urmau să încetinească.

„Am ajuns la concluzia că vechea zicală «conţinutul este rege» este absolut adevă­rată“, a spus Iger.

El a adăugat că diversificarea a întărit poziţia Disney într-o eră de transformări tehnologice dramatice şi modificări ale obiceiurilor de vizionare ale publicului.

Era clar că creşterea ESPN urma să încetinească. „Vom continua să dezvoltăm ESPN, însă nu în ritmul anterior“, a declarat Iger.

Nu toată lumea crede că scăderea ESPN va fi fără urmări pentru Disney. Mai mulţi analişti au retrogradat compania la începutul anului.

Totuşi, creşterea celorlalte divizii ale Disney a depăşit-o pe cea a ESPN în ultimii ani, diminuând dependenţa companiei de canal. Grupul deţine parcuri tematice, un studio de film şi o divizie de produse de consum, cât şi un grup de reţele media.

Cablul rămâne cel mai mare business al Disney, însă cota acestuia din profitul operaţional a scăzut.

Cu Pixar, Marvel şi Lucasfilm, Iger spune că a putut minimiza riscul de pe segmentul producţiei de filme.

Acest lucru nu a trecut neobservat pe Wall Street, unii analişti sugerând că reacţiile pieţei la scăderea ESPN sunt poate exagerate.

„Este greşit să fie trecută cu vederea creşterea care vine din divizii care contribuie cu jumătate la profiturile Disney“, scrie Jason Bazinet, analist al Citi, într-o notă recentă.

În timp ce analiştii şi investitorii îşi menţin privirile aţintite asupra ESPN, Iger spune că orice comparaţie cu alte companii media nu ţine seama de diversitatea diviziilor Disney.

„Nu suntem o companie media. Sutem în sectorul alimentar, al transportului, vacanţelor, hotelurilor, tehnologiei, produselor de larg consum, filmelor, televiziunii, cărţilor şi jocurilor“, arată Iger.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO