Business Internaţional

Coca-Cola castiga din deprecierea dolarului

14.02.2008, 20:30 14

Coca-Cola, cel mai mare producator mondial de bauturi racoritoare, a anuntat ca profitul aferent trimestrului patru al anului trecut a depasit estimarile, pe fondul cresterii vanzarilor in Asia, America Latina si Statele Unite, scrie Bloomberg.
Profitul net al companiei a urcat in trimestrul patru cu 79%, pana la 1,21 mld. dolari (833 mil. euro), fata de 678 mil. dolari (511 mil. euro) cat a inregistrat in perioada similara din 2006, cand producatorul a fost nevoit sa-si reduca semnificativ valoarea operatiunilor nord-americane. Excluzand costurile de restructurare, compania a inregistrat un profit de 58 de centi pe actiune.
Coca-Cola a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor de bauturi racoritoare in China si Mexic, beneficiind in acelasi timp de pe urma declinului dolarului in fata celorlalte monede. De asemenea, compania a promovat puternic produsele Coca-Cola Zero si Vitaminwater, in incercarea de a contrabalansa scaderea cererii de bauturi racoritoare pe baza de zahar, reducand astfel avansul pe care il aveau producatorii PepsiCo si Nestle pe segmentul bauturilor necarbogazoase.
"Au investit, intr-adevar, multi bani in produsele de genul Vitaminwater", a declarat Walter Todd de la Greenwood Capital. "Consider ca au luat o decizie corecta incercand sa diversifice paleta de produse", a adaugat Todd. Vanzarile totale ale companiei au inregistrat un avans de 24%, ajungand pana la 7,33 miliarde de dolari
(5,04 mld. euro).
Veniturile anuale pe actiune ale companiei s-ar putea aprecia cu pana la 9%, a declarat Neville Isdell, directorul executiv al Coca-Cola. El spune ca vanzarile au urcat cu 2% pe piata americana, pe pietele din afara SUA inregistrandu-se insa o crestere mai puternica. Mai mult de 75% din castigurile Coca-Cola provin din afara Statelor Unite, iar declinul accentuat al monedei americane a contribuit cu 8% la cresterea veniturilor companiei.
Compania, care detine 10% din piata mondiala a ceaiurilor, si-a dat acordul pentru achizitionarea a 40% din actiunile Honest Tea, producatorul de ceaiuri imbuteliate cu un continut scazut de calorii. Tranzactia va costa Coca-Cola 43 mil. dolari (29,6 mil. euro). Anul trecut producatorul american a cumparat marca Glaceau Vitaminwater a Energy Brand, in schimbul careia a platit 4,1 mld. dolari (2,8 mld. euro).
In acelasi timp, compania rivala PepsiCo a anuntat o crestere de 17% a vanzarilor din ultimul trimestru al anului trecut, acestea ajungand pana la 12,3 mld. dolari (8,47 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO