Germania, rampa de lansare a discounterilor din întreaga Europă

19 mai 2017 Autor: Catalina Apostoiu

Discounterii din întreaga Europă au decis că Germania este rampa lor de lansare la nivel mondial.

Însă rivalii locali nu sunt dispuşi să cedeze în faţa invadatorilor străini. Spre exemplu, Poco, Roller şi Sconto au poziţii solide pe segmentele mobile şi accesoriilor pentru locuinţă. Din toată această luptă a retailerilor, câştigători vor ieşi consumatorii ger­mani, scrie Handelsblatt. 

Puţini nemţi au auzit de Rusta, însă acest lucru s-ar putea schimba în curând. Discounterul suedez şi-a deschis recent prima locaţie din Germania în oraşul Lübeck.

„Avem planuri mari pentru Germania“, spune CEO-ul retaile­rului, Goran Westerberg. „Noul nostru magazin din Lübeck este doar primul pas.“

Rusta este doar unul din nu­meroşii discounteri în expansiune din Germania. Retailerul olandez Action a deschis 60 de magazine în ultimul an, alte 150 fiind în pregătire. Primark, un retailer irlandez din sectorul de fashion, va deschide şapte noi locaţii anul viitor.

Toţi aceşti discounteri se înghesuie într-o ţară cu doi discounteri locali de succes, Aldi şi Lidl.

Motivul: discounterii privesc Germania ca pe o rampă de lansare la nivel mondial, aceasta fiind cea mai mare economie europeană, cu cea mai mare populaţie. Împreună, germanii au o putere ridicată de cumpărare. Seg­men­tele de decoraţiuni interioare şi grădinărit, printre altele, sunt în creştere rapidă.

Însă nou-intraţii au strategii diferite. Clas Ohlson, specializat pe decoraţiuni interioare, a optat pentru trei locaţii în centrul Hamburgului, în timp ce alţii se concentrează pe centre comerciale. Prima locaţie a Rusta, din Lübeck, un oraş cu aproximativ 240.000 de locuitori, nu este o coincidenţă: compania nu vizează oraşe mari şi locaţii de top, ci oraşe mici şi mijlocii.

„Ar fi o greşeală să mergem într-un oraş mare, expansiunea ar fi prea costisitoare“, spune Westerberg.

Discounterii străini „obţin chirii senzaţional de reduse“, spune Joachim Stumpf, managing director al companiei de consultanţă în retail BBE Handelsberatung.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.05.2017

 
Cuvinte cheie:
europa
, germania
, lansare
, crestere
, refuz
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide