Business Internaţional

Ghid de networking la petreceri ”de lux”: Cum să faci cunoştinţă cu cei mai influenţi oameni, să te faci plăcut şi să îţi asiguri succesul în afaceri

Ghid de networking la petreceri ”de lux”: Cum să...

Autor: Alexandra Marcu

20.09.2015, 00:00 4173

Petrecerile reprezintă un cadru prielnic cunoaşterii persoanelor prezente la eveniment şi din ce în ce mai mulţi oameni ajung să intre în afaceri cu cei de acolo.

Ideile preconcepute şi nerespectarea bunelor maniere pot ruina o relaţie între doi oameni de afaceri aflaţi la o petrecere, scrie The Wall Street Journal.

Încă de la început îţi poţi da seama cu cine şi despre ce trebuie să vorbeşti, astfel dacă vezi un grup gălăgios care pare că se distrează, ar fi bine să nu îi întrerupi şi să le strici buna dispoziţie. Dacă observi pe cineva care stă singur, zâmbeşte şi se plimbă prin încăpere, s-ar putea să fie chiar persoana potrivită şi dispusă să converseze cu tine, aşa că nu trebuie să ai idei preconcepute şi să eviţi aceşti oameni.

Dacă vrei să intri în vorbă cu persoane influente care crezi că te vor ajuta în afacerea ta, trebuie să ţii cont de anumite aspecte. Unul dintre ele îl reprezintă faptul că trebuie să îţi pregăteşti dinainte subiectele de discuţie pe care vrei să le dezbaţi şi experienţele personale pe care eşti dispus să le împărtăşeşti, potrivit The Wall Street Journal.

Dacă reuşeşti să le observi mimica facială şi gesturile îţi vei da seama dacă persoanele respective sunt dispuse şi pregătite să poarte o discuţie cu tine. Încearcă să profiţi de oportunităţile pe care ţi le oferă ceilalţi participanţi la discuţie şi vino cu detalii şi completări.

Asigură-te că ai cel puţin o mână liberă pentru a-i putea saluta pe cei care vin la tine să îţi strângă mâna, scrie The Wall Street Journal.

Încearcă să faci contact vizual cu cei care sunt deja implicaţi într-o discuţie şi profită de orice ocazie pentru a te introduce.

Nu îţi măsura succesul în funcţie de numărul cărţilior de vizită pe care le strângi în timpul petrecerii pentru că e posibil ca a doua zi să nu reuşeşti să mai dai de ei . Nu trebuie să te uiţi peste umărul interlocutorului în încercarea de a observa dacă este cineva mai interesant în altă parte. Un alt sfat pe care îl oferă WSJ este să nu încercăm să părem cine nu sutem şi să nu ne chinuim să ne creăm o imagine care nu ne reprezintă.

Nu trebuie să aveţi idei preconcepute şi să credeţi că persoanele care stau singure la petrecere trebuie evitate.

Vorbitul tare şi întreruperea celorlalţi nu demonstrează puterea, inteligenţa sau influenţa ta.

Un grup format din oameni care stau apropiaţi unul de altul poate însemna că sunt în căutarea unei soluţii pentru o anumită problemă şi că nu vor să fie întrerupţi, aşa că nu reprezintă un grup ţintă pentru tine şi trebuie să te reorientezi.

Însă, persoanele care stau depărtate şi care lasă impresia că aşteaptă pe cineva să intervină în discuţia lor sunt mai dispuse să te includă în discuţia lor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO