Business Internaţional

Magazinele de discount sunt luate cu asalt de consumatorii europeni speriaţi de inflaţie

Magazinele de discount sunt luate cu asalt de...

Autor: Catalina Apostoiu

24.10.2022, 22:11 152

Cu preţurile multor bunuri, de la alimente şi haine la electricitate şi ben­zină în creştere continuă, consu­matorii europeni îşi fac din ce în ce mai des cumpărăturile în magazine de tip discount, scrie The Wall Street Journal.

Aceste lanţuri au raportat vân­zări în creştere la nivelul întregii Europe şi spun că vor deschide şi mai multe magazine pentru a atrage consumatorii din clasa de mijloc dornici brusc să facă economii.

„Ne vom accelera deschiderile de magazine“, anunţă Mat Ankers, director financiar interimar la Pepco, ce deţine aproape 4.000 de magazine de tip discount pe continent. „Preţul şi valoarea au fost mereu importante pentru clienţi, dar acum sunt mai importante decât oricând“.

Pepco plănuieşte să deschidă cel puţin 550 de magazine în următorul an financiar, după ce a deschis 516 în ultimul an, semnificativ mai multe decât intenţionase iniţial. Consuma­torii îşi schimbă obiceiurile de shopping în faţa accelerării inflaţiei. Încrederea acestora se situează la un minim record, potrivit Eurostat. Vânzările de retail din zona euro au scăzut cu 2% în termeni anuali în au­gust şi ar putea încetini în continuare dacă regiunea va aluneca în rece­siune în lunile următoare, după cum anti­cipează unii economişti.

Britanicii de exemplu sunt aştep­taţi să-şi reducă cheltuielile de Crăciun cu aproape un sfert în acest an în medie faţă de 2021, relevă datele Retail Economics. Executivii din retail spun că perspectivele sunt aproape la fel de sumbre în multe alte pieţe europene.

Acest lucru va însemna probabil un dezastru pentru retailerii main­stream, dar nu şi pentru magazinele de tip discount, care se pregătesc să profite de pe urma goanei consuma­torilor după chilipiruri. Pepco a raportat recent venituri în creştere pe anul încheiat pe 30 sep­tembrie în termeni anuali, însă com­pania are în faţă provocări în efortul de a profita de pe urma cererii în creştere.

Clienţii magazinelor de discount nu tolerează scumpirile, creând o dilemă pentru companie într-un moment în care aceasta se confruntă la rândul său cu costuri în creştere.

Pepco, care a înregistrat o creştere de 7% a costurilor în ultimul an financiar, a suferit o scădere cu 4% a marjelor în încercarea menţinerii preţurilor la un nivel scăzut. Strategia ar trebui să se dovedească avantajoasă pe termen lung pentru că firma câştigă clienţi acum şi le menţine încrederea cu preţuri stabile, spun oficialii acesteia.

Şi supermarketurile de tip discount profită, în contextul în care gospodăriile încearcă să-şi reducă facturile cu alimentele.

În Marea Britanie, vânzările Lidl au crescut cu 21% în decurs de 12 săptămâni până pe 4 septembrie în termeni anuali, în timp ce cele ale Aldi au avansat cu 19%.

Cota de piaţă combinată a celor doi discounteri a urcat la 16,4% de la 14,2% cu un an în urmă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO