Business Internaţional

Masinile americane se vand bine in Europa

10.10.2007, 18:28 12

General Motors a anuntat ca vanzarile companiei in Europa in cel de-al treilea trimestru au crescut cu 14,6%, scrie Market Watch. Compania a inregistrat si o crestere a cotei de piata cu 0,3%, pana la 9,5%, cel mai ridicat nivel din 1999 pana in prezent.
In septembrie, General Motors Europe a inregistrat vanzari de aproximativ 205.947 de automobile si vehicule comerciale usoare, ceea ce reprezinta o crestere de 11,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In primele trei trimestre ale lui 2007, GM Europe a vandut o cifra record de 1.652.082 de unitati, inregistrand o crestere de 8,1% sau 123.725 de unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Divizia General Motors din Rusia a inregistrat o crestere a vanzarilor in primele trei trimestre de peste 98%, marca Chevrolet contribuind la aceasta crestere in proportie de 67%, iar Opel cu 37%. Cota de piata a GM Rusia a crescut cu 3,2%, atingand nivelul de 9,34%, aceasta fiind cea mai mare crestere a cotei de piata inregistrata de o companie auto pe pietele emergente.
Cresterea GM pe pietele vest-europene s-a datorat in mare parte cererii venite din tari precum Marea Britanie, Italia si Grecia. Cu cele 112.800 de unitati vandute in cel de-al treilea trimestru, Chevrolet a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de circa 28%, atingand o cota de piata de 2,05%.
De la inceputul anului, Saab a vandut aproximativ 64.580 de unitati, inregistrand o scadere a vanzarilor, cu toate ca pe pietele din Europa Centrala si de Est marca inregistreaza o oarecare crestere ca popularitate. Vanzarile Cadillac au crescut cu peste 30,7%, reusind sa comercializeze 3.390 de unitati, in special in tari ca Rusia, Austria, Danemarca si Spania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO