Miliardarul francez Francois Pinault cumpara producatorul de echipamente sportive Puma

11 apr 2007 Autor: Constanta Catalina Apostoiu

Colaborarea cu designeri renumiti, lansarea a noi produse si extinderea in China ar putea aduce rezultate record grupului Puma.

Grupul francez PPR, controlat de familia miliardarului francez Francois Pinault, a achizitionat 27% din actiunile producatorului de echipamente sportive Puma si va lansa o oferta pentru cumpararea restului actiunilor. Aceasta tranzactie evalueaza grupul Puma la 5,3 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
PPR, care mai detine brandurile de lux din portofoliul Gucci Group, a platit 330 de euro pe actiune pentru pachetul detinut de miliardarii germani Guenter si Daniela Herz si va oferi aceeasi suma si celorlalti actionari, a anuntat Puma. Suma platita este cu 4,8% mai mare decat pretul inregistrat de actiunile grupului la inchiderea sedintei de tranzactionare din 5 aprilie. Achizitia Puma ar spori proportia vanzarilor realizate de PPR in afara Frantei. Puma, ale carei produse sunt comercializate in 80 de tari, estimeaza atingerea unui nivel record al veniturilor si profitului anul acesta, dupa ce vanzarile sale au crescut de patru ori in ultimii cinci ani pe fondul unei reveniri la moda a articolelor de incaltaminte si imbracaminte din anii '70.
"Este o achizitie majora pentru PPR", a declarat Clemence Bounaix, analist in cadrul Richelieu Finance cu sediul la Paris. "Puma detine o retea de retail globala, ce se potriveste cu strategia PPR. Pretul este, insa, prea ridicat."
Board-ul Puma s-a pronuntat in favoarea ofertei facute de PPR, pe baza unei recomandari facute de catre Lehman Brothers.
Actiunile Puma au avansat cu 26 de euro sau 8,3% pana la un nivel record de 340,25 euro la bursa din Frankfurt, valoarea de piata a companiei fiind de 5,9 miliarde de euro. Actiunile companiei au inregistrat o crestere de 10% pe 5 aprilie, cel mai semnificativ avans din ultimii patru ani. Actiunile PPR au crescut cu 2,05 euro sau 1,6% pana la 130,99 euro la bursa pariziana.
Designerii de articole de lux colaboreaza cu producatorii de articole sport pentru a profita de cererea ridicata de articole de incaltaminte si imbracaminte la moda. Puma si rivala sa mai mare Adidas colaboreaza cu designerii Alexander McQueen si Stella McCartney, ale caror companii sunt detinute de PPR.
"Este interesant ce se poate face cu aceste marci aflate la granita dintre retail de masa si lux, domenii pe care PPR le cunoaste foarte bine", a declarat Simon Irwin, analist in cadrul J.P. Morgan Chase.
Puma are potential sa se extinda in China si Coreea inainte de Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008, conform analistilor bancii Merrill Lynch. Piata chineza reprezinta intre 15% si 20% din vanzarile companiei, mai putin decat in cazul companiilor rivale Adidas si Nike, conform Merrill Lynch.
Adidas, cel mai mare producator european de articole sport, are un contract cu McCartney din 2004. Adidas a achizitionat Reebok International in 2005 in schimbul a 3,8 miliarde de dolari pentru a ajunge din urma Nike, cel mai mare producator de articole sport din lume, din punct de vedere al vanzarilor. Compania germana a platit un pret ce a depasit cu 34% valoarea actiunilor Reebok de la acel moment.
Puma si Adidas au luat nastere la sfarsitul anilor '40 dupa ce doi frati, Adolf si Rudolf Dassler, nu s-au putut pune de acord cu privire la strategia ce trebuia urmata de compania de incaltaminte pe care o fondasera in 1924. Ambele companii isi au sediul in acelasi oras aflat in regiunea de sud a Germaniei, la 200 km nord de M?nchen.
Pentru a sustine ritmul de crestere a vanzarilor, Puma va lansa noi produse in acest an, incluzand linia de articole de imbracaminte si incaltaminte 77, inspirata de jucatorii de tenis din anii '70, cum ar fi Guillermo Vilas.
De asemenea, compania creeaza echipamente pentru echipe nationale de fotbal, inclusiv pentru echipa Italiei.
Pe fondul acordurilor incheiate cu Puma si Adidas, PPR estimeaza ca marcile Stella McCartney si Alexander McQueen vor atinge pragul de rentabilitate in acest an. Compania, printre ale carei divizii de retail se numara si lantul de mobila Conforama, a reusit sa sporeasca rentabilitatea marcilor de articole de lux Yves Saint Laurent, Boucheron si Balenciaga anul trecut. Guenter si Daniela Herz se situeaza pe pozitia a opta in clasamentul celor mai bogati oameni din Germania realizat in octombrie de Manager Magazin.
In cadrul tranzactiei cu PPR, Puma a recurs la serviciile de consultanta ale Goldman Sachs, NM Rothschild & Sons si Freshfields.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.04.2007

 
Cuvinte cheie:
Miliardarul
, francez
, Francois
, Pinault
, cumpara
, producatorul
, de
, echipamente
, sportive
, Puma
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide