Business Internaţional

Provocarea luxului pe Internet: Cum să deosebeşti o geantă originală de 2.000 de dolari de un fals?

Provocarea luxului pe Internet: Cum să deosebeşti o...

Autor: Alexandra Marcu

01.08.2015, 09:00 2338

Tot mai multe companii de top la nivel mondial îşi arată îngrijorarea în ceea ce priveşte viteza cu care produsele contrafăcute intră pe piaţă prin intermediul magazinelor online şi fac eforturi să combată această tendinţă, scrie Bloomberg Business.

Firme precum Louis Vuitton, Kering sau Gucci îşi vând produsele online şi fac eforturi să combată tranzacţiile de pe piaţa neagră a bunurilor.

Kering, proprietarul Gucci, a dat în judecată cel mai mare site de e-commerce din China pentru facilitarea vânzării produselor contrafăcute pe Internet. Mulberry Group, firma care produce genţi de lux în Marea Britanie, împreună cu alte site-uri de îmbrăcăminte, duc o campanie prin care să scoată link-urile care trimit spre site-uri care comercializează produse false.

Pierderile estimate de Frontier Economics sunt de 82 de miliarde de dolari anul acesta, din furtul dreptului de autor.

“Internetul a devenit un loc în care oamenii cumpără ceasuri de 7.800 de dolari şi genţi de 2.000 de dolari, iar provocarea în mediul online e să poţi diferenţia produsele originale de cele contrafăcute”, a declarat Charlie Abrahams, vice preşedinte al MarkMonitor, agenţie care se ocupă cu protejarea brand-urilor.

MarkMonitor este deţinută de Thomson Reuters, care concurează cu Bloomberg LP, părintele companiei Bloomberg News, în furnizarea de ştiri.

Twitter a introdus un buton de “Cumpără”, care le permite firmelor să vândă direct de pe servicul de blogging. Nouă din 10 link-uri suspecte de vânzarea produselor contrafăcute operează pe reţelele de socializare, conform Data&Data, un program care monitorizează mediul online şi care poate detecta până la 10.000 de cazuri pe săptămână pentru fiecare client.

“O geantă Louis Vuitton de 50 de dolari este etalonul lucrurilor contrafăcute. În ultimii ani, cei care realizează bunuri false şi-au dat seama că pot face sute de dolari din producerea de genţi asemănătoare modelului Mulberry.” a spus Louise Nash, un partener al firmei de avocatură Covington&Burling LLP din Londra.

Mulberry foloseşte software-ul MarkMonitor pentru a “scana” lucrurile contrafăcute care apar pe internet şi a găsit 3.321 de site-uri în ultimele 24 de luni, care vindeau produse contrafăcute.

Spre deosebire de Kering, Burberry a ales să se “împrietenească” cu un site chinezesc de e-commerce şi a acceptat să comercializeze bunuri prin intermediul platformei Alibaba, în semn de mulţumire pentru faptul că site-ul a retras în luna aprilie, de pe Tmall.com peste 23.000 de produse false care purtau emblema Burberry.

Burberry, unul dintre cele mai luxoase branduri de haine, are o înţelegere asemănătoare cu Amazon.com.

Genţile contrafăcute care purtau emblema Gucci au fost vândute pe Alibaba cu 2 dolari, iar o geantă originală costă 795 dolari, conform Kering.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO