Revoluţia din transportul public: Deşi sunt rivali, Uber şi Lyft fac front comun şi vor să înlocuiască autobuzul obişnuit

5 oct 2017 Autor: Dragoş Dinu

Uber, gigantul care a dat peste cap industria taximetriei cu aplicaţia sa şi care operează inclusiv în România, şi Lyft, unul dintre cei mai mari rivali ai Uber din San Francisco, fac front comun când vine vorba de ideea de a avea în viitor mai puţine maşini conduse de oameni. Planul celor două companii se bazează pe o combinaţie de servicii de transport ride-hailing şi trenuri, potrivit Financial Times.

Există un motiv serios pentru care San Francisco este casă a două companii de transport privat, Uber şi Lyft – asta nu pentru că oraşul este un centru urban al inovaţiei globale. Motivul real este că transportul public din San Francisco este teribil. Oraşul are o singură linie de metrou, combinată cu câteva linii vechi de tranvai, care sunt atât de aglomerate în orele de vâf încât abia pot fi folosite.

Călătoritul cu transportul public este atât de dificil încât navetiştii sunt nevoiţi adesea să aleagă între mersul pe skateboard sau cel cu o bicicletă electrică, asta pentru a putea ajunge la muncă.

Acest lucru este o mină de aur pentru companii precum Uber şi Lyft, care se dezvoltă în acest mediu cu opţiuni nelimitate de transport. Dar, pe măsură ce aceste două firme s-au dezvoltat, încep să se comporte din ce în ce mai mult ca nişte sistemele de transport, lipsite din infrastructura oraşului.

Cel mai relevant exemplu este acela în care noul serviciu de la Lyft numit Shuttle, care oferă călătorilor un tarif fix, cu rută fixă într-un vehicul comun, cu alte cuvine, un autobuz. Sau mai degrabă, o maşină privată care se comportă ca un autobuz. Nici Uber nu se lasă mai prejos, compania a testat un concept asemănător în Manila, capitala Filipinelor. Firma a numit acest serviciu Ubershop.

În multe oraşe din Statele Unite, start-up-urile de transport sunt extrem de competitive în ceea ce priveşte preţul şi comfortul. O reţea privată de transport precum Uber şi Lyft este, de obicei, doar cu un dolar mai mult decât tariful autobuzelor, în plus durează cu mult mai puţin. Acest lucru nu se aplică şi în marile capitale globale, cum ar fi Londra şi Hong Kong, unde metroul este mult mai rapid şi mai ieftin decât Uber. Dar, în San Francisco, conceptul de autobuz privat a provocat o mulţime de probleme legate de faptul că Uber „înghite” şi reduce veniturile stransportului public.  

 
Cuvinte cheie:
companii
, transport
, autobuz
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide