Business Internaţional

Trei tineri au ajuns la afaceri de 350.000 de euro cu o firmă de design naval, având clienţi din România, Norvegia şi Polonia

Trei tineri au ajuns la afaceri de 350.000 de euro cu o...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.03.2018, 17:00 604

Alin Pohilcă, Liviu Gălăţanu şi Liviu Moise, trei arhitecţi navali cu experienţă de peste şapte ani în industrie, au pus în 2016 bazele companiei de design naval, GLO Marine, şi au ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 350.000 de euro.

„De la înfiinţare ne-am propus să dezvoltăm un business smart, stabil pe termen lung, în care să răspundem la nevoia de consultanţă care la momentul actual este slab acoperită în România pe acest segment. (...) Începutul puternic înregistrat în primul an de activitate ne dă încredere că în 2018 vom putea dubla cifra de afaceri”, a explicat Liviu Moise, directorul tehnic al GLO Marine.

Cei trei tineri au lucrat după terminarea facultăţii în companii precum DNV GL, Subsea7, Petrofac şi Global Maritime, dar s-au decis să meargă pe cont propriu. Primul client din România a fost VARD Tulcea, unul din cele mai importante şantiere navale din ţară. Compania are de asemenea clienţi în străinătate, în Norvegia şi Polonia cu care lucrează pentru proiecte de stabilitate şi analiză structurală.

GLO Marine a pornit activitatea în a doua jumătate a lui 2016, având iniţial în echipă doar cei trei fondatori.  Investiţia totală în finanţarea acestei afaceri a depăşit 40.000 de euro în decursul primelor 5 luni de activitate, fondurile provenind din surse proprii sau credite bancare. Banii au fost alocaţi achiziţiei de tehnică de calcul, dar şi în dezvoltarea echipei. Amortizarea acestei investiţii s-a realizat la sfârşitul lui 2017, businessul fiind în acest moment pe profit.

În 2017, 75% din încasările firmei au fost din contracte cu firme din România şi 25% din contracte de consultanţă cu companii din afara tării (Polonia şi Norvegia). Planurile pentru următorii ani presupun dezvoltarea portofoliului de clienţi şi o cotă mai mare din cifra de afaceri provenită din contractele realizate în afară ţării.

Cei trei au înfiinţat de asemeni şi un birou de consultanţă în Marea Britanie, pentru a beneficia de o apropiere strategică de marile companii europene din industrie care îşi desfasoară activitatea în Anglia.

„Echipa GLO Marine este formată din oameni tineri, dinamici, cu idei de dezvoltare, ce au o experienţă între 3 şi 10 ani. Unii dintre ei au avut curajul de a renunţa la joburi în străinătate pentru a face parte din proiectul nostru “, Liviu Gălăţanu, directorul operaţional al GLO Marine. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO