Companii

60.000 de euro într-un gelato-bar în Centrul Vechi

Antreprenoriat la 27 de ani: 60.000 de euro într-un gelato-bar în Centrul Vechi

La Delicii are o suprafaţă de 60 de metri pătraţi şi o capacitate totală de 45 de locuri (15 locuri în interior şi alte 30 de locuri pe terasă).

Autor: Cristina Roşca

15.09.2011, 00:07 3494

Atena Balint, 27 de ani, fostul director de comunicare al restaurantelor McDonald's, a pus pe picioare împreună cu doi parteneri un gelato-bar în Centrul Vechi al Capitalei, o zonă în care acţionarii spun că "trebuie să fii prezent".

Tânăra antreprenoare a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Drept, un master în Drept comercial şi un MBA în Antreprenoriat şi inovaţie. "Lucrarea mea de disertaţie de la master a avut ca subiect businessul McDonald's. Cei din companie m-au ajutat şi ulterior am ajuns să lucrez la ei." La McDonald's a lucrat aproape trei ani, iniţial în zona de marketing şi apoi în comunicare. În martie 2011 a plecat pentru a se lansa din nou în businessul propriu, scrie revista BUSINESS Magazin (www.bmag.ro).

La Delicii a fost deschis împreună cu doi prieteni. Adrian Balaci este cel care se ocupă de prepararea îngheţatei şi de bunul mers al businessului zi de zi, iar Corina Năduh de partea financiară şi de cea de marketing. Au ales pentru gelato-bar strada Covaci şi şi-au aşezat busi­nessul la numărul cinci, unde anterior se găsea un atelier mecanic.

Şi acum pe stradă mai găseşti ateliere care trimit cu gândul la vremurile de demult. Acum însă acestea sunt doar presărate ici colo printre baruri şi restau­rante. În apropiere se află Bruno Wine Bar şi 100 de beri (unde chiar se servesc 100 de beri), iar în capătul străzii urmează să se deschidă o piaţă de flori. Atena Balint ţine mult să explice faptul că La Delicii nu este doar o gelaterie, ci un gelato-bar, pentru că oferă nu doar îngheţată, ci şi cocteiluri alcoolice pe bază de îngheţată. Ideea i-a venit lui Adrian Balaci, care are experienţă şi cunoştinţe în domeniu. "El ne-a spus că în ţară mai sunt gelaterii, mai ales în zona de nord-vest, însă în Bucureşti nu prea sunt, iar gelato-baruri sunt chiar mai puţine."

Pornind de la acest crez, cei trei au investit circa 60.000 de euro - din fonduri proprii în principal, însă o parte din echipamente au fost luate în leasing. La Delicii are o suprafaţă de 60 de metri pătraţi şi o capacitate totală de 45 de locuri (15 locuri în interior şi alte 30 de locuri pe terasă).

În fiecare zi sunt vândute 14 sortimente de îngheţată (care se pot schimba zilnic), la un preţ de 4,5 lei pentru o cupă. Pe lângă clasicele ciocolată, nuci sau pepene galben, clienţii pot încerca arome mai "exotice" precum caramel sărat, lavandă cu miere sau susan negru. Atena Balint povesteşte despre businessul pe care l-au creat că l-au făcut ei trei, "mai puţin echipamentul, pe care tot noi l-am cărat. Ne-am pus la bătaie tot, chiar şi lustrele din casă pentru că nu găseam nimic să se potrivească". Zilnic La Delicii are 50-100 de clienţi. Planurile sunt ca anul viitor să deschidă o a doua unitate în Bucureşti, dar sunt deschişi şi pentru parteneriate în ţară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO