Companii

Actionarii hotelului NH din Capitala au scos din nou la vanzare unitatea cu 78 de camere

26.02.2009, 17:10 301

Hotelul de patru stele NH, aflat in zona Pietei Unirii din Capitala, a fost scos la vanzare pentru 16 milioane de euro, potrivit agentiei Imobiliare Expert Group, care se ocupa de vanzarea hotelului.

"Avem deja o intentie de cumparare si cred ca in circa o luna vom vinde hotelul. Proprietarii, care sunt niste spanioli, au mai avut la un moment dat intentia sa il vanda, dar au renuntat. Nu cred ca va fi greu sa gasim un cumparator", a spus Ioan Lungu, unul dintre actionarii Imobiliare Expert Group.
Hotelul NH din Capitala a mai fost scos la vanzare acum doi ani de zile, insa intentia de atunci nu s-a materializat printr-o tranzactie. Unitatea este operata de compania Cantabria Impex, care a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro, un profit net de 830.000 de euro si datorii totale de 2,84 mil. euro, potrivit datelor Ministerului de Finante. Cantabria Impex este controlata de actionari spanioli, potrivit reprezentantului agentiei Imobiliare Expert Group.
Reprezentantii hotelului din Capitala nu au putut fi contactati pentru informatii suplimentare.
Hotelul NH a fost reclasificat anul trecut de la trei la patru stele, potrivit agentiei de stiri Mediafax, si ruleaza anual afaceri de circa doua milioane de euro.
Potrivit informatiilor din industria ospitalitatii, o camera de patru stele este evaluata la 150.000 de euro, ceea ce inseamna ca pretul hotelului ar putea sa se ridice la circa 12 milioane de euro. In evaluarea unui hotel se iau in calcul insa si alti indicatori precum gradul de ocupare, profitabilitatea sau nivelul de datorii.
Pe piata din Capitala a mai fost recent scos la vanzare hotelul Stil, detinut de omul de afaceri Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, cea mai mare agentie de turism cu capital autohton de pe piata. Omul de afaceri a scos la vanzare hotelul de patru stele Stil din Bucuresti, care are o capacitate de 30 de camere, pentru 3,8 milioane de euro, adica la un pret de 125.000 de euro pe camera. Hotelul Stil cumuleaza si datorii de 300.000 de euro.
Printre ultimele tranzactii realizate pe piata hoteliera se numara vanzarea hotelului de trei stele Golden Tulip de pe Calea Victoriei intr-o tranzactie de 12 milioane de euro in 2007 sau cumpararea de catre Warimpex a hotelului Golden Tulip de la Otopeni (actualul Angelo Airporthotel) pentru 15 milioane de euro. In momentul vanzarii, hotelul avea in jur de 110 camere, adica aproape 140.000 de euro pe camera.
NH Hotels a afiliat pana acum doua hoteluri pe piata locala, cel din Bucuresti si inca o unitate in Timisoara. Cele mai extinse branduri straine de pe piata locala sunt Ramada, Best Western sau Golden Tulip.
Piata hoteliera se confrunta cu o scadere a gradului de ocupare ca urmare a crizei financiare care determina taierea bugetelor de calatorie. In acelasi timp, unele proiecte imobiliare care includ si hoteluri sunt amanate.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO