Companii

Aeroportul din Braşov, al treilea ca mărime din România, a fost inaugurat în urma unei investiţii de 140 mil. euro

Aeroportul din Braşov, al treilea ca mărime din...

Autor: Cristina Bellu

16.06.2023, 11:40 1350

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, singurul aeroport internaţional construit în România de la zero în ultimii 50 de ani, a fost deschis oficial pentru zboruri pe 15 iunie, cu o cursă simbolică operată de o aeronavă Tarom pilotată de Cătălin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu.

Construcţia aeroportului a demarat în martie 2020 şi a costat aproximativ 140 milioane de euro, din care 115 mil. euro au provenit din fonduri locale şi 25 mil. euro de la stat.

„Am auzit de nenumărate ori vorbinde-se despre faptul că este primul aeroport care se dă în folosinţă în ultimii 50 de ani. Este adevărat, dar nu ştiu dacă este cel mai bine pentru că în 50 de ani la nivel de ţară să avem un singur aeroport (...) Iată, în final, am reuşit să realizăm acest lucru. Au reuşit autorităţile locale, pentru că trebuie să spunem că suma pe care au investit-o în acest aeroport, aproximativ 140 de milioane, vine în două proporţii oarecum deechilibrate: 115 milioane euro de la fondurile autorităţilor locale şi 25 de milioane euro din fonduri guvernamentale. Iată, este un exemplu de obiectiv care se poate realiza cu o contribuţie majoritară a autorităţilor locale”, a spus la inaugurare Nicolae Ciucă.

Proiectul cuprinde zece ghişee de check-in, o pistă de 2.800 de metri şi un turn virtual de control al zborurilor, terminalul aeroportului de la Braşov fiind al treilea ca mărime din ţară, după Aeroportul Henri Coandă de la Otopeni şi Aeroportul de la Cluj-Napoca.

Programul de funcţionare al aeroportului este cuprins în intervalul 7.00-19.00. Romatsa, compania care se ocupă de serviciile de siguranţă ale traficului aerian, spune că nu are suficienţi controlori de trafic aerian care să lucreze în ture, astfel ca aeroportul să fie deschis 24 de ore. În mai 2021, Romatsa a decis ca zborurile de pe noul aeroport să fie controlate de la Arad, prin intermediul soluţiei de turn virtual la distanţă.

Totuşi, programul aeroportului ar putea fi extins în viitor, dacă cererea pentru curse charter sau de linie va creşte.

Momentan, aeroportul operează doar curse internaţionale, urmând ca reprezentanţii instituţiei sa poarte discuţii cu companiile de zbor pentru a atrage şi curse interne. 

Printre destinaţiile charter se numără Antalya şi Creta, iar zborurile de linie acoperă  Germania, Belgia, Spania şi Marea Britanie.

Astfel, compania românească Dan Air operează zboruri către Nurenberg, Munchen, Stuttgart, Barcelona şi Londra.

Şi Wizz Air a anunţat zboruri Braşov - Luton începând cu data de 2 august şi Braşov - Dortmund din 2 septembrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO