Companii

Aeroportul Otopeni plus Băneasa egal profit de două ori mai mic în 2010

Aeroportul Otopeni plus Băneasa egal profit de două ori mai mic în 2010

Aeroportul Otopeni plus Băneasa egal profit de două ori mai mic în 2010

Autor: Roxana Pricop

27.07.2011, 00:03 251

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, înfiinţată în 2010prin fuziunea Aeroporturilor Internaţionale Henri Coandă şiBăneasa-Aurel Vlaicu, a încheiat anul 2010 cu afaceri de 397 mil.lei (94,3 mil. euro) şi cu un profit net de 42,5 mil. lei (10 mil.euro).

Deşi fuziunea celor două aeroporturi a fost motivată de Guvernprin reducerea costurilor globale de exploatare şi princonstituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv învederea privatizării", primul an de funcţionare a CompanieiNaţionale Aeroporturi scoate la iveală faptul că profitul s-aînjumătăţit, afacerile au crescut cu doar 0,33%, iar numărul deangajaţi a crescut.

În 2009, anterior fuziunii, afacerile cumulate ale celor douăaeroporturi au fost de 395,6 mil. lei, fiind astfel înregistrată ocreştere de 0,33% a afacerilor în 2010, iar profiturile netecumulate au fost în valoare de 74 mil. lei, Compania Naţionalăînregistrând astfel o înjumătăţire a profitului net în 2010. În2009 cele două aeroporturi aveau un număr mediu cumulat de 1.009 deangajaţi. În 2010 pentru Compania Naţională lucrau în medie 1.062de angajaţi. Mai mult, compania a încheiat anul 2010 cu veniturimai mici cu 5% decât cele bugetate, cu cheltuieli mai mari cu3%.

În 2010 CN Aeroporturi a transportat un număr de 7,036milioane de pasageri, mai mult cu aproape 9% faţă de 2009. Cota depiaţă a companiei a fost de 70% în 2010 (din care 49% pe AeroportulHenri Coandă şi restul pe Băneasa).

La finele anului trecut compania avea datorii totale de 2,28miliarde de lei, acestea provenind din înregistrarea contabilă avalorii bunurilor concesionate (piste decolare-aterizare, căi derulare) de la statul român în valoare de 2,006 mld. lei.

Din bunurile concesionate, cele două aeroporturi au încasatvenituri de 460 mil. lei în 2010.

Compania mai avea la finele lui 2010 datorii de 62,5 mil. leicătre firma de construcţii Romstrade a lui Nelu Iordache şi 34,7mil. lei către furnizorul de soluţii şi echipamente IT UTI System,deţinut de Tiberiu Urdăreanu.

Compania are în schimb creanţe de 25,2 milioane de lei, pe carenu ştie dacă şi le va recupera din cauză că multe companiidebitoare au intrat în insolvenţă sau au dificultăţi. Cele mai maricreanţe incerte aparţin societăţilor Eastern Duty Free, Jetran(firma lui Ovidiu Tender), Myair.com şi Romavia.

Compania are conturi şi depozite în lei în valoare de 32,4 mil.lei, din care 4,85 milioane de lei au fost depuse la banca HSBCLondra. Cea mai mare pondere în activele companiei estereprezentată de terenuri, cu o valoare de 4,124 mld. lei la fineleanului trecut.

Compania Naţională este condusă de Tudor Jidav care deţinefuncţiile de preşedinte şi director general. În 2010 câştigul mediulunar al directorului general a fost de 6.691 lei (1.590 de euro),în timp ce pentru muncitori a fost de 4.689 lei (1.113 euro),potrivit raportului companiei.

Compania a început demersurile de listare la Bursa de ValoriBuucreşti, însă până în prezent nu există un calendar allistării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO