Ioan Băsea, proprietarul agenţiei de turism croaziere.net, fondată în urmă cu mai bine de 15 ani, spune că vânzările de croaziere au crescut cu circa 14% în prima jumătate a acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, bugetul mediu alocat de români pentru o astfel de vacanţă fiind de circa 900 de euro.
„Am trimis peste 3.000 de persoane în vacanţă pe nave de croazieră, pe Mediterană, în Fiordurile Norvegiene, dar şi în zone mai îndepărtate precum Australia. Lucrăm cu peste 30 de linii de croazieră, românii şi-au rafinat gustul în ceea ce priveşte croazierele, au început să aleagă cabine de lux“, a spus Ioan Băsea, şeful agenţiei, care a vândut anul trecut vacanţe de 5 mil. euro. În România pleacă anual în vacanţe pe mare 8.000-9.000 de români, cererea pentru aceste pachete fiind în creştere. „Cel mai scump pachet vândut în prima parte a anului a fost o croazieră de 8.000 de euro, într-o cabină de lux, în Fiordurile Norvegiene. Cei mai mulţi români însă plătesc 800-900 de euro pe o croazieră“.
Preţurile pentru o croazieră diferă foarte mult, în funcţie de linie, de tipul de cabină (cameră simplă interioară, cameră cu vedere exterioară, apartament, apartament prezidenţial), de perioadă, de durata şederii, dar şi de momentul rezervării. Preţurile sunt mai mici cu cât rezervările se fac mai din timp. Deşi în ţara lor mamă, SUA, croazierele sunt foarte populare, fiind alese în vacanţe de foarte multe persoane, indiferent de vârstă şi statut social, în România turiştii abia încep să simtă gustul croazierelor.