Companii

Agrobusiness. Există în 2023 ceva mai rău decât seceta pentru fermieri: logistica. Deşi grâul şi rapiţa arată bine pe câmp, logistica poate „îngropa“ agricultura anul acesta

Temerea generală este că principalul loc în care ajung cerealele pentru export, portul Constanţa, ar putea fi blocat, preţul transportului ar putea creşte cu până la 50%, iar cine nu are spaţii de depozitarea s-ar putea să nu-şi scoată investiţia cu înfiinţarea culturii.

Temerea generală este că principalul loc în care ajung cerealele pentru export, portul Constanţa, ar putea fi blocat, preţul transportului ar putea creşte cu până la 50%, iar cine nu are spaţii de depozitarea s-ar putea să nu-şi scoată investiţia cu înfiinţarea culturii.

Autor: Florentina Niţu

29.04.2023, 00:07 342

Prin portul Constanţa au venit milioane de tone de cereale din Ucraina, iar acest lucru a pus presiune pe logistică şi transport, astfel că producătorii români au aşteptat chiar şi două, trei zile cu marfa în camioane în port, la cozi de peste 15 kilometri şi au plătit mai mult pentru cantitatea transportată Principala îngrijorare a fermierilor în prezent este legată de cum vor reuşi să vândă gâul şi rapiţa pe care le vor recolta peste o lună şi jumătate din câmp.

Anul agricol 2023 a început bine, producţiile de grâu şi rapiţă sunt promiţătoare, însă fermierii sunt cuprinşi de grijile privind valo­rificarea lor. De la mijlocul lunii iunie, vor intra în câmp la recoltat şi o parte din marfă va merge direct spre portul Constanţa. Tot acolo ajung şi cerealele din vechea recoltă, depozitate până acum de fermieri, în speranţa că preţurile cerealelor vor reveni la nivelul antebelic, adică vor creşte faţă de momentul actual. Cerealele care vin din Ucraina trec şi ele, în mare parte, prin port. Astfel, temerea generală este că principalul loc în care ajung cerealele pentru export ar putea fi blocat, preţul transportului ar putea creşte cu până la 50%, iar cine nu are spaţii de depozitarea s-ar putea să nu-şi scoată investiţia cu înfiinţarea culturii.

„Nu vreau să sperii pe nimeni, dar va fi mai rău ca niciodată anul acesta pentru piaţa cerealelor, pornind de la blocajele generate de transportul cerealelor în portul Constanţa, din noua recoltă şi din stocurile pe care le au producătorii şi traderii şi de la marfa care vine din Ucraina, pentru că nu s-au reglementat importurile. După părerea mea, 2023 va fi un an cum nu am mai întâlnit. Vor fi fermieri care nu vor avea unde să pună producţia, pentru că nu va avea cine să o cumpere din câmp şi nu vor avea nici unde s-o depoziteze“, a spus Gheorghiţă Corbu, proprietarul Legam Agro, companie care cultivă cu cereale circa 2.600 de hectare în judeţul Constanţa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO