Companii

Agrobusiness: Renasc cooperativele? „Ne ajută să vindem mai bine şi să cumpărăm mai ieftin“

Agrobusiness: Renasc cooperativele? „Ne ajută să...

Autor: Roana Rotaru

10.11.2016, 00:07 1220
Doar 1% din totalul producăto­rilor agricoli din România sunt orga­ni­zaţi în prezent în cooperative, iar ţinta este ca până în 2020 ponderea lor să ajungă la 20%.

Din cele aproape 200 de coope­ra­ti­­ve agricole care au reuşit să aibă ru­la­je în 2015, cele mai mari vânzări to­ta­le le-a înregistrat cooperativa agri­colă Dobrogea Sud, formată din 43 de mem­bri, un business de peste 15 mil. eu­ro care a tranzacţionat 50.000 de to­ne de cereale şi oleagi­noa­se anul trecut.

În contrast, BayWa, cea mai ma­re cooperativă din Germania deţine un busi­ness de 15 mld. euro anual ce tran­zac­ţionează 25 mil. tone de cerea­le şi seminţe oleaginoase într-un sezon. „Fidelitatea membrilor a dus la creş­terea cifrei de afaceri. Dacă legis­la­ţia grupurilor de producători ne obli­gă să vindem 75% din producţie prin co­ope­­rativă, sunt membri care vând 100% prin cooperativă pentru că gă­sim oferte mai bune“, a declarat pen­tru ZF Ionuţ Lungoci, director exe­cu­tiv al cooperativei agricole Dobro­gea Sud. Constantin Mocanu, directorul co­ope­rativei Braicoop, care a avut vân­zări de circa 7 mil. euro anul tre­cut din comercializarea cerealelor şi oleagi­noa­selor, spune că principalele avan­ta­je ale aso­cierii sunt obţinerea unor pre­ţuri mai bune pentru mate­riile prime.

roana.rotaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO