Din cele aproape 200 de cooperative agricole care au reuşit să aibă rulaje în 2015, cele mai mari vânzări totale le-a înregistrat cooperativa agricolă Dobrogea Sud, formată din 43 de membri, un business de peste 15 mil. euro care a tranzacţionat 50.000 de tone de cereale şi oleaginoase anul trecut.
În contrast, BayWa, cea mai mare cooperativă din Germania deţine un business de 15 mld. euro anual ce tranzacţionează 25 mil. tone de cereale şi seminţe oleaginoase într-un sezon. „Fidelitatea membrilor a dus la creşterea cifrei de afaceri. Dacă legislaţia grupurilor de producători ne obligă să vindem 75% din producţie prin cooperativă, sunt membri care vând 100% prin cooperativă pentru că găsim oferte mai bune“, a declarat pentru ZF Ionuţ Lungoci, director executiv al cooperativei agricole Dobrogea Sud. Constantin Mocanu, directorul cooperativei Braicoop, care a avut vânzări de circa 7 mil. euro anul trecut din comercializarea cerealelor şi oleaginoaselor, spune că principalele avantaje ale asocierii sunt obţinerea unor preţuri mai bune pentru materiile prime.
roana.rotaru@zf.ro