Companii

Americanii de la Cargill îşi caută pe LinkedIn director general pentru fabrica de ulei de la Podari

25.08.2010, 23:54 182

Grupul american Cargill, cu activi­tăţi în domeniul producţieide uleiuri, cereale şi administrarea silozu­rilor, caută prinintermediul reţelei de socializare LinkedIn candidaţi pentrupoziţia de director general al fabricii producătoare de ulei dincomuna Podari, judeţul Dolj.
Noul director, care trebuie să aibă experienţă de zece ani în zonacomer­cială, primeşte un pachet de expat, adică dublu faţă de celprimit de un manager român, care poate ajunge la 200.000 - 300.000de euro pe an, potrivit informaţiilor de la firmele de executivesearch.
Anunţul a fost postat pe reţeaua LinkedIn de către BenjaminVerpoort, şeful opera­ţiunilor de re­crutare a managerilor tehnici,de achi­ziţie şi alimentare ai Cargill din toată Europa şi oferăinformaţii pe două pagini. De altfel, în ultima peri­oadă,directorii de HR ai companiilor locale au început să-şi cauteoameni pe reţelele sociale, în timp ce metodele clasice -site-urile şi agenţiile de recru­tare sau firmele de head­hunting -sunt folosite în paralel. Reţelele de sociali­zare profesionaleprecum LinkedIn sau Plaxo atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori,de la nivel de specialişti până la nivel de CEO ai marilorcorporaţii.
"Nu cred că folosirea exclusivă a acestui canal de căutare înrecrutarea de senior şi top management asigură identificarea unuinumăr reprezentativ de prospecţi, mai ales în ceea ce priveşteexecutivii care nu caută activ o schimbare. Aceştia preferă săcola­boreze cu o agenţie cunoscută, în care au încredere că lepoate întelege experienţa şi motivaţia unei schimbări în carieră şicare le asigură confi­denţialitatea reprezentându-le astfel bineinteresele", susţine Valentin Dima, consultant în cadrul firmei deexecutive search KM Trust& Partners.
Anul trecut, Cargill Oils - fabrica din judeţul Dolj- a avutafaceri de 45,7 milioane de euro şi un profit net de peste 500.000de euro. Compania avea în 2009 un număr de 336 de angajaţi, cu 150mai puţini decât în 2007, potrivit informaţiilor raportate laRegistrul Comerţului.
Potrivit anunţului de angajare, noul director al fabricii vaconduce o echipă formată din 280 de angajaţi, din care 180 lucreazăîn producţie. Candidatul ideal pentru această funcţie trebuie săaibă cel puţin 10 ani de experienţă în domeniul comercial sau îngeneral management într-o companie din zona industrială.
De asemenea, se caută un candidat care să vorbească fluent limbaengleză şi să fie un bun comunicator, pentru că se va ocupa atât decomunicarea internă cu angajaţii, cât şi de comunicarea cu clienţiişi autorităţile locale.
Printre responsabilităţile acestui job se numără realizarea unorstrategii şi planuri de business, bugetarea operaţiunilor,motivarea angajaţilor şi implementarea programelor de dezvoltare şigestionarea relaţiei cu echipa de management (formată dindirectorii de HR, financiar, de fabrică, de customer service, devânzări şi de marketing). În 2009, acţionarii Cargill Oils i-aurevocat din funcţia de administratori ai companiei pe MartinSchuldt şi Wouter Verbeek în cadrul Adunării Generale aAcţionarilor, Verbeek fiind înlocuit de Augustinus Honkomp,potrivit datelor apărute la acea vreme în Monitorul Oficial.
Grupul Cargill, cu afaceri cumulate de aproxiamtiv 240 de milioanede euro anul trecut, potrivit ONRC, este prezent pe piaţa localădin anul 1996 şi are în prezent peste 1.000 de angajaţi înRomânia.
Cel mai cunoscut brand produs de companie este uleiul Untdelemn dela Bunica. Reprezentanţii companiei nu au răspuns solicitării ZFpână la închiderea ediţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO