Companii

ANALIZĂ ZF. A început „vânătoarea“ în distribuţia de bunuri de larg consum: jucătorii îşi consolidează poziţia în piaţă fie prin achiziţii, fie prin lansarea de branduri proprii. Topul este dominat de companii antreprenoriale româneşti, însă încep să fie „vânate“ de străini

ANALIZĂ ZF. A început „vânătoarea“ în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.01.2024, 16:30 1634

♦ În topul celor mai mari jucători din piaţa de distribuţie de bunuri de larg consum sunt jucători care au un portofoliu dominat de ţigări, precum Luzan Logistic sau Punctual Comimpex ♦ AQUILA este cel mai activ jucător în achiziţii, bifând în nici trei luni două parteneriate.

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, un sector care depinde de evoluţia consumului şi care în ultima perioadă a fost în prim-plan mai ales prin tranzacţiile semnate de principalii jucători, continuă să crească, iar marile companii încearcă să se diferenţieze pe o piaţă în care consumatorii caută constant alternative.

Cea mai mare companie din sectorul distribuţiei de larg consum a fost anul trecut Interbrands Orbico, parte a grupului croat Orbico. Compania a raportat o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei, în creştere cu 37% faţă de anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor furnizate de companie.

Interbrands a fost preluată în 2021 de distribuitorul croat Orbico, iar fuziunea a adus sub aceeaşi entitate juridică patru companii, şi anume Interbrands, Professional Brands, Orbico şi Orbico Beauty, de aici şi nivelul înalt al businessului com­paniei. Creşterea cifrei de afaceri din ultimii ani vine şi în urma încheierii con­tractului cu Philip Morris privind dis­tribuţia de ţigarete şi produse fără fum. Orbico mai distribuie şi branduri precum Tchibo, Dalin, Pringles, Davidoff, Bonux, dar şi jucării precum Barbie, Fisher Price sau HotWheels.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO