Companii

Angrourile româneşti revin în prim-plan şi atrag românii cu marje de 5-7%, deci preţuri mai mici. Cinci companii cu afaceri de circa 1,2 mld. lei readuc în prim-plan un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90

Angrourile româneşti revin în prim-plan şi atrag...

Autor: Cristina Roşca

09.04.2024, 00:07 4563

Ability Trade SRL din Brăila, Geolaila Comimpex SRL din Bucureşti, Decenu Noi Retail S.R.L. din Ilfov, DCN EU Cash&Carry din acelaşi judeţ şi Lucidus SRL din Bucureşti sunt cinci companii româneşti identificate de ZF care operează angrouri. Toate aceste afaceri au fost gândite iniţial pentru a deservi clienţii revânzători şi operatorii HoReCa, însă între timp ele şi-au deschis porţile şi pentru clienţii finali.

Aceste magazine se remarcă datorită preţurilor mai mici şi datorită unei politici specifice angro-urilor - preţul scade cu cât cantitatea achiziţionată creşte. Iar într-o perioadă în care consumatorii români caută tot mai multe oferte, promoţii şi preţuri mici, aceste afaceri câştigă teren.

Ritmul de creştere al vânzărilor acestor firme a variat în 2022 (versus 2021) între 22 şi 62%. Iar împreună, ele adună afaceri de 1,2 mld. lei.

Cel mai mare business este DCN EU Cash&Carry din Ilfov, cu afaceri de 432,7 mil. lei în 2022, ultimul an pentru care există date.

Pe site-ul propriu apare informaţia conform căreia businessul lucrează cu o marjă de 5-7%. Spre comparaţie, în retail, într-un supermarket sau magazin de proximitate, marja medie sare de 20%, conform datelor ZF pe baza informaţiilor de la actorii din domeniu.

Astfel, consumatorii locali sunt atraşi de un asemenea magazin tocmai datorită diferenţelor importante de preţ, şi mai ales acum, când inflaţia record a mâncat din puterea de cumpărare a oamenilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO