Companii

Apar medicamente mai ieftine? Producătorii locali anunţă lansări de zeci de produse

Apar medicamente mai ieftine? Producătorii locali anunţă lansări de zeci de produse

Autor: Ioana David

26.09.2010, 23:54 210

Printre produsele care îşi vor pierde patentul în următorii anise numără Lipitor, produs de Pfizer, cel mai bine vândut medicamentdin lume, dar şi Plavix, produs de Sanofi-Aventis în colaborare cuBristol-Myers Squibb, pe locul doi în clasamentul mondial.

În România, producătorii locali de medicamente care au înportofolii numai generice, adică produse care intră în circuitul defabricaţie în momentul în care expiră patentul unuia original,şi-au programat lansări de câteva zeci de medicamente, astfel că oparte din febra internaţională a genericelor va ajunge şi pe piaţalocală

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate încurajează consumul demedicamente generice şi a implementat mai multe măsuri în acestsens, după ce reprezentanţii săi au spus în mai multe rânduri că înultimii ani medicamentele scumpe au crescut nejustificat.

Se pun la punct strategiile

Ziarul Financiar a trimis o solicitare celor mai mari fabriciromâneşti de medicamente pentru a vedea ce lansări au fostprogramate în intervalul 2010-2012. Cu excepţia Antibiotice Iaşi,toţi producătorii mari de medicamente sunt deţinuţi de jucătoriinternaţionale, însă cu toate acestea, fabrica de la Iaşi şi-aprogramat cele mai multe lansări: peste 80 de produse.

"Strategiile companiei în perioada 2010 - 2012 ce cuprinddezvoltarea activităţilor ştiinţifice şi de cercetare, dezvoltareaparteneriatelor pe principalele pieţe internaţionale precum şidezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi, vordetermina consolidarea afacerii pe termen lung şi creştereaprofitului, atât pe piaţa internă, cât şi la nivel internaţional.Toate acestea presupun dezvoltarea portofoliului atât princercetare proprie, cât şi prin parteneriate strategice cu 8companii (de talie mondială - n. red.) ce vor genera asimilarea deproduse noi din mai multe clase", se arată în raportul semestrialal Antibiotice Iaşi.

Cele mai multe produse, 17, vor fi pe segmentul fără prescripţie(OTC-uri) şi suplimente alimentare, dar vor fi şi antibiotice,pentru inimă, pentru sistemul nervos central şi altele.

În ceea ce priveşte ritmul lansărilor, dacă pe de o parte uniijucători vorbesc de o intensificare, aşa cum este cazulSanofi-Aventis, pe de altă parte alţii, aşa cum se întâmplă încazul Terapia Ranbaxy, spun că lansările nu mai sunt aşa dese ca înanii trecuţi din cauza "lipsei de predictibilitatelegislativă".

"Pentru perioada 2010-2011 avem în plan lansarea a cel puţin 20de produse noi. În prima jumătate a anului 2010 am organizat treilansări, Trombex (primul generic de clopidogrel din România,folosit împotriva formării cheagurilor de sânge - n.red.), Rosucard(primul generic de rosuvastatină de pe piaţa românească, pentrureducerea colesterolului - n.red.) şi Ibalgin Rapid (pentru durere- n.red.). Până la sfârşitul anului 2010 mai avem în plan lansareaa cel puţin şase produse noi", a mai spus Dan Ivan, head alSanofi-Aventis România, companie care deţine fabrica Zentiva dinCapitală. Sanofi-Aventis împreună cu Zentiva sunt cel mai mare grupfarmaceutic local, cu afaceri de 239 mil. lei (57 mil. euro) în aldoilea trimestru al acestui an, potrivit Cegedim România.

Compania va lansa produse din arii precum cardiovascular,diabet, oncologie, sistem nervos central, medicină internă şivaccinuri, dar şi din zona produselor fără prescripţie aşa cum suntmedicamentele de răceală şi gripă, vitamine şi minerale. Sanofi vaintra în zone precum dermatocosmeticele (produse la graniţa dintreproduse de frumuseţe şi tratamente dermatologice) şi produse pentruînfrumuseţare.

Se caută parteneri

"Suntem în continuare deschişi la orice formă de colaborare cuparteneri locali sau internaţionali pentru a folosi la maximumcapacităţile de producţie de care dispunem, precum şi know-how-uldin zona comercială", a mai spus Dan Ivan.

Un alt producător local, Terapia Ranbaxy şi-a propus ca până în2012 să lanseze circa 10 produse, din arii precum cardiovascular,sistem nervos, central, aparat digestiv şi oncologie. DragoşDamian, CEO al companiei, a spus că producătorul raţionalizeazăanual între 5 şi 10 produse din motive "financiare, terapeutice şitehnologice".

Pe de altă parte, Actavis, companie deţinută de grupul islandezcu acelaşi nume, şi-a programat 38 de lansări până în 2012.

"Am lansat până în prezent nouă produse. Cele 38 de lansărireprezintă atât produse fabricate în cadrul unităţii de producţiedin România, cât şi produse care provin de la alte fabrici alegrupului, situate în Islanda, Italia, Malta sau Bulgaria", a spusAlina Culcea, director general al Actavis România. Compania valansa produse în arii precum oncologia, sistemul nervos central,cel cardiovascular, respirator, antibiotice şi OTC-uri.

În ce măsură toate aceste lansări vor diminua cheltuielile cusănătatea, rămâne de văzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO