Companii
APIA: Persoanele fizice au început să cumpere maşini noi şi fără Rabla
În premieră pentru ultimii ani, vânzările de autoturisme noi au crescut ca pondere din total piaţă chiar şi fără susţinerea masivă a programului Rabla, semn că avansul economic şi creşterea veniturilor i-au determinat pe clienţi să nu mai aştepte bonusul de 1.500 de euro de la stat.
În total, în primele şase luni ale acestui an vânzările de autovehicule au urcat cu puţin peste 17%, la 71.600 de unităţi, volum care se apropie de cel din prima jumătate a anului 2009, când se vindeau aproape 79.000 de autovehicule, potrivit APIA. Mai mult, din total autoturismele urcă cu 22%, la un total de aproape 59.000, în timp ce vehiculele comerciale pierd teren, punctând un declin de 4,2%, la 11.139.
În timp ce autoturismele indică bunăstarea indivizilor, vânzările de comerciale indică starea economică, iar o scădere a acestora indică faptul că firmele de transport se aşteaptă la un declin al cererii. Pe de altă parte, cu toate că vânzările de autoturisme realizate în primele şase luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din total s-a redus la 66%, faţă de 79% în prima jumătate a anului trecut.
Mai mult, Rabla 2017 a demarat oficial în a doua parte a lunii mai, în timp ce anul trecut programul de casare a demarat la mijlocul lunii iunie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion