Companii

Ariel, Tide, Dero şi Persil „curăţă“ circa 85% din piaţa detergenţilor. Românii cheltuiesc circa 285 de milioane de euro pe an pe detergent

Ariel, Tide, Dero şi Persil „curăţă“ circa 85%...

Autor: Cristina Roşca

20.02.2018, 00:07 1580

Vânzările de detergent din Româ­nia se află pe un trend uşor ascendent încă din 2011, ajungând la circa 285 mil. euro anul trecut, potrivit datelor oferite de compania de cerce­ta­re de piaţă Euromonitor. Faţă de mi­nimul din 2010 vânzările locale de de­ter­gent au avansat cu circa o treime, creş­terea fiind susţinută în ultimii ani de creş­terea puterii de cumpărare.

Piaţa este dominată clar de trei gi­ganţi internaţionali, cu Procter & Gamble ca lider detaşat. Compania care are în portofoliu bran­durile Ariel şi Tide are o cotă de piaţă de peste 40% anul trecut.

Pe poziţia se­cundă pe piaţa locală se află anglo-olan­dezii de la Unilever cu brandul ro­mânesc Dero, care are şi producţie lo­cală. Acesta este de altfel singurul brand din top cu producţie locală. Mai există la Timişoara fabrica nemţilor de la Dalli preluată de la P & G. Aici se pro­­duce detergent pudră în special mar­că privată pentru nume precum dm drogerie markt şi Lidl, potrivit celor mai recente date.

Mărcile private nu au o poziţie puternică pe această piaţă dominată de P & G, Unilever şi grupul german Henkel cu brandul Persil. Împreună cei trei au peste 85% din piaţă.

„Detergenţii celor trei multinaţio­nale au fost promovaţi intens în Româ­nia, companiile pariind pe un nou design şi pe inovaţie“, conform analiş­tilor Euromonitor.

Tocmai investiţiile mari necesare pentru acest segment - în promovare dar şi în tehnologie -  a ţinut businessurile antreprenoriale la distanţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO