Vânzările de detergent din România se află pe un trend uşor ascendent încă din 2011, ajungând la circa 285 mil. euro anul trecut, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Faţă de minimul din 2010 vânzările locale de detergent au avansat cu circa o treime, creşterea fiind susţinută în ultimii ani de creşterea puterii de cumpărare.
Piaţa este dominată clar de trei giganţi internaţionali, cu Procter & Gamble ca lider detaşat. Compania care are în portofoliu brandurile Ariel şi Tide are o cotă de piaţă de peste 40% anul trecut.
Pe poziţia secundă pe piaţa locală se află anglo-olandezii de la Unilever cu brandul românesc Dero, care are şi producţie locală. Acesta este de altfel singurul brand din top cu producţie locală. Mai există la Timişoara fabrica nemţilor de la Dalli preluată de la P & G. Aici se produce detergent pudră în special marcă privată pentru nume precum dm drogerie markt şi Lidl, potrivit celor mai recente date.
Mărcile private nu au o poziţie puternică pe această piaţă dominată de P & G, Unilever şi grupul german Henkel cu brandul Persil. Împreună cei trei au peste 85% din piaţă.
„Detergenţii celor trei multinaţionale au fost promovaţi intens în România, companiile pariind pe un nou design şi pe inovaţie“, conform analiştilor Euromonitor.
Tocmai investiţiile mari necesare pentru acest segment - în promovare dar şi în tehnologie - a ţinut businessurile antreprenoriale la distanţă.