Companii

Berarii spera la vanzari mai bune pe final de an

01.11.2009, 23:12 17

Vanzarile de bere au scazut in perioada iunie-august cu peste20% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut la 5,9 milioanede hectolitri, fata de peste 7,4 milioane de hectolitri in urma cudoar un an, potrivit datelor furnizate de Institutul National deStatistica (INS). Astfel, producatorii de bere au vandut cu 1,5milioane de hectolitri de bere mai putin decat in aceeasi perioadadin 2008.
Daca in primele luni ale anului producatorii de bere inca maiputeau spera la o revenire a pietei in vara, perioada a anului careasigura intre 35 si 40% din vanzarile anuale ale unei companii dinaceasta industrie, in perioada iunie-august scaderea vanzarilor afost chiar mai abrupta decat in prima jumatate a anului.
"In mod cert, in ultimele luni ale acestui an piata berii nu va maiinregistra scaderile din lunile de vara", a declarat ShacharShaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod,producatorul berilor Tuborg si Skol cu vanzari anuale de peste 90mil. euro. Parerea sa este impartasita si de Stephan Maria Weber,presedintele Ursus Breweries, producatorul brandului Timisoreana,cea mai vanduta bere de pe plan local. "Ma bucur sa observ ca dupao vara cu rezultate sub asteptari, din cauza vremii nefavorabile sia scaderii numarului de turisti, piata berii a dat semne destabilitate in ultimele luni", a declarat el.
Dupa ce vanzarile de bere au inregistrat in luna iulie a acestui ano scadere de peste 25%, potrivit INS, aceasta fiind cea maidramatica scadere inregistrata de aceasta piata in ultimii ani, darsi cea mai mare scadere de la primele semne ale crizei economice inRomania, piata berii nu si-a revenit nici in august.
In ultima luna de vara a acestui an, berarii au resimtit o scaderecu peste 19% a vanzarilor, la 1,9 milioane de hectolitri, potrivitINS, comparativ cu 2,3 milioane de hectolitri in anulprecedent.
Astfel, dupa primele opt luni ale anului piata berii inregistreazao scadere de 17% a vanzarilor, potrivit estimarilor ZF pe bazadatelor INS care analizeaza vanzarile realizate de producatori lapoarta fabricii, in conditiile in care dupa primele sase luniaceasta era de 14%.
Reprezentantii celor mai mari producatori de bere de pe plan local,printre care se numara companiile Heineken Romania, UrsusBreweries, InBev Romania si United Romanian Breweries Bereprod,sustin insa ca in retail scaderea inregistrata in primele opt luniale anului a fost de 15%, nivel care se va pastra si la finalulanului, potrivit estimarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO