Companii

Berea fara alcool, o piata de 50 mil. euro disputata de 7 marci

16.12.2008, 17:50 831

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg, singura multinationala care nu avea in portofoliu o bere fara alcool, a intrat cu brandul Hosten pe acest segment, dupa ce in urma cu doar o saptamana Ursus si-a intarit prezenta prin lansarea marcii Ursus fara alcool in ambalaj de aluminiu.

Comparativ insa cu Ursus, care in vara anului trecut a fost lansata doar in ambalaj de sticla, fiind destinata in special comercializarii in hoteluri si restaurante, iar anul acesta a fost lansata si la cutie de aluminiu pentru comercializarea in retail, Holsten va fi disponibila de la inceput in ambele tipuri de ambalaje.
"Segmentul berilor fara alcool din Romania nu detine inca o cota de piata importanta, dar are un potential de crestere semnificativ", a declarat Doron Zilberstein, vicepresedinte marketing al RBB, singura multinationala din industria berii prezenta pe plan local care nu detinea un brand pe segmentul berilor fara alcool.
Principalul obiectiv al reprezentantilor URBB este de a obtine 5% din piata berilor fara alcool cu brandul Holsten pana la finalul anului 2009, un obiectiv care poate fi atins in conditiile in care acest segment a crescut constant in ultimii doi ani cu un ritm de 30% anual, detinand in prezent 3% din vanzarile realizate pe plan local, fata de doar 1% cat detinea in urma cu doar doi ani, potrivit producatorilor din industrie.
Aceasta inseamna ca la finalul anului 2008 piata berii fara alcool va trece de 620.000 de hectolitri si 53 de milioane de euro, tinand cont de faptul ca piata locala a berii va depasi anul acesta 21 de milioane de hectolitri si 1,2 miliarde de euro.
Cele cinci branduri care isi disputa acest segment sunt Schlossgold, detinut de Heineken Romania, filiala grupului olandez cu acelasi nume, Bergenbier si Stella Artois, marci ale filialei locale a producatorului belgian InBev, Ursus, detinut de Ursus Breweries, subsidiara grupului sud-african SABMiller si Holsten, marca filialei locale Carlsberg. Brandul cu cele mai mari vanzari din segmentul berilor fara alcool este insa Bergenbier, care potrivit reprezentantilor InBev avea in 2007 o cota de piata de 60%, urmatorul competitor fiind Schlossgold. Alaturi de multinationale, si companiile Martens Galati si Albrau Onesti sunt prezente pe segmentul berilor fara alcool cu marcile Driver si Coroana. 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO