Companii

Bistrita, prima locatie Lidl, a fost confirmata de autoritati

22.09.2008, 22:05 216

Aceasta este prima locatie a retailerului in Romania confirmata de reprezentantii autoritatilor. Contactati de ZF, reprezentantii Lidl Romania nu au dorit sa ofere informatii despre planurile retelei la nivel local. Aceasta este prima locatie a retailerului in Romania confirmata de reprezentantii autoritatilor. Contactati de ZF, reprezentantii Lidl Romania nu au dorit sa ofere informatii despre planurile retelei la nivel local.

In Bistrita, magazinul companiei germane se va desfasura pe o suprafata totala de circa 4.500 de metri patrati, locatia vizata fiind in interiorul orasului. In prezent, in Bistrita opereaza si retelele de comert modern Kaufland, Plus si Carrefour Expres.

Potrivit unor surse din piata, primele magazine Lidl in Romania vor fi deschise anul viitor, reteaua avand in derulare investitii in constructia unui depozit central la marginea Bucurestiului.

Capitala se afla si ea pe lista viitoarelor locatii Lidl. Potrivit anunturilor de recrutare postate de companie, reteaua vrea sa formeze o echipa care sa se ocupe de expansiunea in Capitala, fiind posibila si implantarea retailerului in localitatile din jurul Bucurestiului. Compania s-a aratat interesata pana acum de mai multe orase, printre care Iasi, Medias sau Slobozia, unde a contactat deja administratiile locale pentru a cere informatii sau planuri urbanistice.

Surse din piata au declarat anul trecut pentru Mediafax ca Lidl intentioneaza sa investeasca 150 mil. euro in Romania pentru deschiderea a 100 de magazine pana in 2011. Discounterii alimentari au fost in ultimii doi ani cei mai expansivi jucatori din retailul local, dupa numarul de unitati deschise. Acestia operau la finele lui 2007 un numar total de 177 de magazine.

Cei mai mari jucatori pe acest segment de piata sunt in prezent retelele Penny Market, Plus si Profi.

Kaufland, singura retea operata de grupul Schwartz in Romania  in acest moment, detine 34 de hipermarketuri cu suprafete de vanzare cuprinse intre 3.000 si 5.000 de metri patrati si cu politica de discount. De la inaugurarea primului magazin, in 2005, Kaufland a fost una dintre cele mai dinamice retele de retail pe piata locala, fiind in prezent al doilea mare operator de hipermarketuri dupa valoarea vanzarilor anuale, dupa compania franceza Carrefour. In 2007, reteaua aproape si-a triplat afacerile in Romania, ajungand la vanzari de 641 mil. euro, si a trecut pe profit.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO