Companii

BMW M3 cauta circuitele pe drumurile publice

BMW M3 cauta circuitele pe drumurile publice

BMW M3 este disponibil incepand de la 69.591 de euro, cu TVA inclusa

26.02.2008, 20:14 36

Piata auto locala a inregistrat in ultimii ani cresteri puternice, in special la nivelul marcilor premium, precum si la capitolul automobile exotice, care in afara de prestigiul marcii ofera si performante dinamice superioare versiunilor de volum.
Din acest segment face parte si noul BMW M3 Coupe, lansat atat pe piata europeana, cat si cea locala in 2007.
Daca prima generatie a lui M3 lansata in urma cu 21 de ani era echipata cu un motor cu patru cilindri in linie, de 2,0 litri, acum, ajuns la cea de-a patra, versiunea de top a Seriei 3 de la BMW dispune pentru prima data de un motor V8, special conceput pentru a se impune in fata lui RS4 de la Audi si a lui C63 AMG de la Mercedes-Benz.
Din pacate testul a fost realizat intr-o dimineata de iarna. Chiar daca M3 nu a fost deranjat de vremea rece, fiind "incaltat" cu anvelope speciale, acesta nu a putut sa arate cu adevarat "ce stie". Imediat dupa ce se porneste motorul, acesta trece printr-un regim de "incalzire", turatia acestuia nefiind stabila, aceasta osciland cu 3-400 de rpm, exact ca in cazul motoarelor bolizilor de competitii. Tot "la rece" zona rosie incepe mai de jos, ledurile rosii disparand pe parcurs ce motorul ajunge la regimul termic optim, in acest caz ajungand pana la 8.400 rpm.
Spre deosebire de generatiile precedente, noul M3 a fost "imblanzit". Nu mai este la fel de brutal. La acest capitol poate fi comparat cu Porsche 911 Turbo - agresiv doar "la comanda". Masina poate fi foarte usor pilotata chiar si pe un drum acoperit cu zapada sau pe timp de ploaie. Desigur, atat timp cat sunt activate toate sistemele, iar pedala de acceleratie este apasata cu moderatie.
Dar, odata ce nivelul rotatiilor depaseste pragul de 3.200 rpm masina devine una special proiectata pentru competitii. Raspunsul motorului este extrem de prompt si chiar brutal. Daca tot suntem la acest capitol, trebuie subliniat ca V8-ul 4,0 litri dezvolta 420 CP la 8.300 rpm si un cuplu motor maxim de 400 Nm disponibil de la 3.900 rpm, valori care ii permit sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde. Adica la fel de repede precum un Porsche 911 Carrera S. Dar, spre deosebire de acesta, are o viteza maxima limitata electronic la "numai" 250 km/h. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, bine etajata. Consumul de combustibil poate fi considerat irelevant in acest caz. Potrivit companiei, este de aproape 18 litri/100km in oras si de 9,2 litri/100 km in extraurban. Cum era de asteptat, suspensia are o setare dura, tipica unui bolid supersport, dar care contribuie la o tinuta de drum foarte buna, in special la viteze de peste 200 km/h.
In comparatie cu un Seria 3 Coupe de serie, M3-ul se diferentieaza la exterior in special prin plafonul de carbon, care nu este vopsit in culoarea caroseriei, si prin capota motorului, care dispune de un "power dome" incadrat de doua prize de aer. Odata urcat in "cockpit", primul lucru care marcheaza diferenta dintre M3 si coupeul de serie il reprezinta scaunele sport, ce ofera o sustinere laterala exceptionala si insertiile de fibra de carbon de la nivelul plansei de bord. Diferentele nu sunt remarcabile in comparatie cu coupeul de serie la interior, dar odata ce este pornit motorul, acestea devin necomparabile. Pe piata locala M3 Coupe este disponibil incepand de la 69.591 de euro, cu TVA inclusa, in timp ce un Porsche 911 Carrera S este aproape 95.000 de euro.
Primele M3-uri Coupe au fost livrate incepand cu luna noiembrie a anului trecut, vanzarile din 2007 fiind de 7 unitati, in timp ce in ianuarie au fost livrate doua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO