Companii

Businessul local al PepsiCo este încă în declin, cu un ritm de peste 10%

Businessul local al PepsiCo este încă în declin, cu un ritm de peste 10%
21.07.2010, 23:38 140

Vânzările locale de băuturi răcoritoare şi snacksuri alegigantului american PepsiCo, care deţine brandurile Pepsi şi Lay's,s-au redus cu un ritm de peste 10% (double digit) în volum în aldoilea trimestru al anului, comparativ cu aceeşi perioadă din 2009,potrivit raportului financiar al grupului.

Un ritm de declin de două cifre (peste 10%) a fost înregistratde companie şi în primul trimestru al anului pe segmentulsnackurilor din România, astfel încât scăderea la semestru poate fiestimată la peste 10% în volum pentru brandurile Lay's, Star Foods,Krax şi Cheetos, care i-au adus producătorului prima poziţie pepiaţa de profil.

PepsiCo activează în România prin două companii, Star Foods şiPepsi Americas (fostul îmbuteliator Quadrant Amroq Beverages), careîn acest moment sunt în proces de fuziune.

Pe divizia locală de băuturi răcoritoare, grupul a comunicatdetalii în rapoartele sale din 2010 doar pentru trimestrul aldoilea al anului.

"Creşterile double-digit (de peste 10% - n. red.) ale volumelorvânzărilor de băuturi din Turcia, Marea Britanie şi Franţa, precumşi avansul mid-single-digit (în jur de 5% - n. red.) din Rusia aufost compensate parţial de scăderile double-digit din Ucraina şidin România", se arată în raportul pe al doilea trimestru alPepsiCo.

La nivel local, divizia de băuturi răcoritoare a americanilor aavut şi anul trecut un ritm de declin de peste 10% în volum,comparativ cu 2008, scăderea valorică a afacerilor fiind de 20%:îmbuteliatorul Pepsi Americas a raportat la Registrul Comerţuluiafaceri de 160,3 mil. euro pe anul trecut, faţă de 202,2 mil. euroîn 2008. Mai mult, profitul producătorului american s-a redus lajumătate anul trecut faţă de 2008, ajungând la 16 mil. euro.

Într-un singur an, giganţii din soft drinks Pepsi şi Coca-Colaau trecut de la creşteri de vânzări double digit la scăderi depeste 10% pe piaţa românească, pe fondul declinului puterii decumpărare a consumatorilor, potrivit datelor raportate decompanii.

În acelaşi interval, scăderea consumului pe piaţa de băuturicarbonatate - cea care generează cele mai mari vânzăriproducătorilor Pepsi şi Coca-Cola la nivel local - a fost de 16% învolum, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă MEMRB.

Pariind pe creşterea pieţei pe termen lung, Pepsi Americas ainaugurat anul trecut prima sa fabrică ridicată de la zero dinRomânia, în urma unor investiţii de 85 mil. dolari. Compania arecirca 1.000 de angajaţi în prezent.

La rândul său, compania Star Foods România deţine o unitate deproducţie lângă Bucureşti şi a realizat în 2008 afaceri de 360,5mil. lei (98 mil. euro), cu 1.000 de angajaţi, potrivit celor mairecente raportări oficiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO