Aflat de circa doi ani la conducea unei afaceri de 4 miliarde de euro, cu 8.000 de angajaţi în Ţara Soarelui-Răsare, Călin Drăgan este unul dintre cei mai puternici executivi români din lume. În urmă cu zece ani era director general al Coca-Cola HBC România, fiind primul şi, până acum, singurul român care a deţinut funcţia de conducere a îmbuteliatorului pe piaţa românească şi unul dintre managerii români cu cea mai spectaculoasă evoluţie. El este unul din pariurile câştigătoare ale Business Magazin încă din 2005, an în care apărea în prima ediţie a catalogului 100 tineri de manageri de top.
În urmă cu circa doi ani, Călin Drăgan a fost numit representative director, president şi CEO al Coca-Cola East Japan (CCEJ), o companie formată după unirea a patru îmbuteliatori din partea de est a Japoniei: Coca-Cola Central Japan, Mikuni Coca-Cola Bottling, Tokyo Coca-Cola Bottling şi Tone Coca-Cola Bottling. Compania este în acest moment cel mai mare îmbuteliator din ţară şi al cincilea la nivel mondial, în funcţie de venituri. Previziunile pentru anul trecut se referă la o cifră de afaceri de aproape 4 miliarde de euro; spre comparaţie, piaţa băuturilor răcoritoare din România este evaluată la 1 miliard de euro.
În opinia lui, leadershipul, respectiv capacitatea de a conduce, este educabil, cu toate că literatura de specialitate abundă în teorii conform cărora leadershipul este o calitate înnăscută. Activitatea unui lider sau manager acoperă o largă arie de responsabilităţi, însă în principal se ocupă de procese, tehnologie şi oameni. „Cred că este relativ uşor să dobândim reale calităţi în zona coordonării proceselor şi respectiv a tehnologiei. Din experienţa mea, capitolul la care foarte mulţi manageri eşuează este coordonarea şi dezvoltarea resurselor umane“, spunea anterior Călin Drăgan pentru Business Magazin.
Au trecut peste 20 de ani de când managerul a început să lucreze în sistemul Coca-Cola. Proaspăt ieşit de pe băncile facultăţii, îşi aminteşte Călin Drăgan, ţara abia intrase în era postcomunistă, a preluat conducerea depozitului Coca-Cola din Timişoara şi şi-a dat seama că trebuie să vorbească limba engleză, pe care, la acea vreme nu o ştia. Acum, executivul român îşi începe ziua de lucru cu un meditator de japoneză.