Companii

Cat de ieftine au devenit masinile de lux pe piata second-hand in goana dupa recuperarea banilor

Cat de ieftine au devenit masinile de lux pe piata second-hand in goana dupa recuperarea banilor

Pretul unui Maybach 62S, cel mai scump din gama constructorului german, a scazut cu peste 210.000 de euro in mai putin de doi ani, in conditiile in care automobilul nu are mai mult de 22.000 km parcursi.

18.10.2009, 23:29 232

Odata cu lansarea de campaniilor de reduceri pe piata masinilornoi de pana la 50%, s-a ajuns la o scadere accentuata a preturilorla masinile de lux second-hand, comercializate fie de catre firmelede leasing, carora le-au fost returnate de catre clientiirau-platnici, fie de companii specializate pe second-hand.

"In prezent toate masinile se vand mai ieftin, nu neaparatautomobilele scumpe, ci si masinile cu preturi din segmentulinferior. Era normal sa vedem preturi mai mici si la modelele delux. Inclusiv anul trecut am vazut la companiile de leasingautomobile. Intr-adevar, acum discutam de preturi spectaculoase,chiar si pentru masinile de lux", a spus Marius Carp, analist alpietei auto si fost director in cadrul Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA).

Daca pana in prezent masinile de lux erau considerate chiarinvestitii deoarece inregistrau o devalorizare scazuta in timp, sauchiar o crestere imediat dupa achizitie datorita timpului deasteptare de pana la doi ani, in prezent preturile acestora au scazut semnificativ.

Spre exemplu, pretul unui Maybach 62S, cel mai scump din gamaconstructorului german a scazut cu peste 210.000 de euro in maiputin de doi ani, in conditiile in care automobilul nu are mai multde 22.000 km parcursi.

In acelasi timp, in prezent poate fi achizitionat un BentleyArnage T "Mariner", fabricat in 2009 cu peste 82.000 de euro maiieftin decat pretul de lista de 347.075 de euro. Pe de alta parte,aceste modele nu au fost personalizate de catre clienti, ci de unclient anterior sau de importator.

"In acest an volumul masinilor recuperate de firmele de leasinga crescut considerabil. Printre aceste masini se afla si modele dinclasa de lux, iar din dorinta de a elibera banii cat mai repedeposibil, firmele de leasing le-au vandut mult sub pretul de piata.Acest lucru a afectat puternic vanzarile in regim de "trade-in"atunci cand clientul vinde dealerului automobilul detinut inprezent pentru a achizitiona unul nou model - n.red.)", a declaratAdrian Pascu, seful marcilor Porsche, Bentley si Lamborghini incadrul Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata deprofil.

Pe de alta parte, numarul automobilelor de lux comercializate decatre firmele de second-hand nu sunt suficient de multe pentru aafecta intreaga piata a acestora.

"Nu vad o influenta ridicata asupra pietei, in contextul in careaceste "superoferte" sunt limitate in comparatie cu cererea de pepiata. Volumul acestora nu este suficient de mare pentru a afectapiata masinilor noi", a subliniat Carp. In continuare pe piatalocala exista si clienti care achizitioneaza o masina de lux nu"din stoc", ci personalizata individual, pentru care timpul deasteptare depaseste chiar si 12 luni.

"Exista clienti care vor masinile cu livrare imediata, dar suntsi foarte multi clienti care doresc personalizarea automobilului",a spus Pascu. In conditiile in care anumite modele inregistreazadevalorizari puternice intr-un timp scurt, exista si modele careisi pastreaza mai bine valoarea.

Spre exemplu, modelul Porsche Panamera S, lansat pe piata localaluna trecuta. Un astfel de automobil cu 4.000 km, a inregistrat o"devalorizare" de aproape 2.700 de euro. In timp ce un Rolls RoyceDrophead Coupe din 2008 este vandut aproape la acelasi pret cu unmodel nou.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO