Companii

Cât vor costa cele mai vândute mărci auto după 1 iulie

Cât vor costa cele mai vândute mărci auto după 1 iulie
29.06.2010, 00:00 44

Veniturile din service vor scădea cu valori între cinci şi zeceprocente ca urmare a deciziei Executivului de a majora taxa pevaloarea adăugată la 24% potrivit estimărilor dealerilor auto, întimp ce vânzările de maşini noi vor fi susţinute de programul"Rabla".

"Piesele de schimb se vor scumpi, atât din cauza majorăriiTVA-ului, cât şi a cursului de schimb şi clienţii se vor gândi dedouă ori înainte de a veni cu maşina în service", a spus ViorelNiculescu, care controlează dealerul Land Rover şi Jaguar, ATT şicare anterior a deţinut funcţia de director general al Romcar,importatorul Ford pe piaţa locală. Aceasta este cea de-a doualovitură pe care o primesc service-urile, care în prezent menţin pelinia de plutire centrele auto după ce vânzările au scăzut cu peste70% faţă de piaţa din 2008, după reducerea numărului celor careîncheie poliţe de tip CASCO. "Acum clienţii nu mai încheieasigurări de tip CASCO decât când maşina este în leasing. Dupăaceea nu le mai asigură şi automat nu mai vin cu ele în servicepentru reparaţii la caroserie decât în cazuri majore", a spusNiculescu.

În noile condiţii jucătorii din auto nu se mai aşteaptă la orevenire a vânzărilor de maşini în a doua jumătate a anului, ciacum speră doar la o stagnare, ritm care însă nu va putea asiguraun nivel de 100.000 de unităţi în acest an, după ce la nivelulprimelor cinci luni piaţa a scăzut cu peste 30% comparativ cuperioada similară a anului trecut.

"Ne aşteptăm ca în următoarele luni clienţii să adopte uncomportament conservator în special la nivelul persoanelorjuridice, în timp ce clienţii obişnuiţi vor fi mai puţin afectaţideoarece preţul nu creşte decât cu câteva sute de euro", a spusAlin Tapalagă, şeful Porsche Inter Auto, divizia de retail aPorsche România.

Majorarea cu 5% a taxei pe valoarea adăugată va scumpi în mediecu 300 de euro un model Dacia Logan, cu aproximativ 500 de euro unautomobil din segmentul compact precum un VW Golf sau un Opel Astraşi cu peste 2-3.000 de euro un SUV sau o limuzină de lux. Pe dealtă parte, dacă majoritatea maşinilor din segmentul de preţ de10-15.000 de euro sunt achiziţionate în prezent cash, clienţii vorsimţi automat şi majorarea TVA-ului. În cazul maşinilor de peste50.000 de euro, acestea sunt cumpărate pe firmă în sistem leasing,caz în care TVA-ul este deductibil.

Creşterea preţurilor maşinilor în acest caz nu va putea fisusţinută de către dealerii auto deoarece aceştia deja şi-aumicşorat marjele de profit la limita inferioară, pe fondul scăderiipieţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO