Companii

Ce masina este mai ieftin de intretinut? Hibrid, diesel sau benzina, noua dilema a cumparatorului auto

Ce masina este mai ieftin de intretinut? Hibrid, diesel sau benzina, noua dilema a cumparatorului auto

Prius are acum un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 89 g/km, comparabil cu smart diesel, in conditiile in care hibridul face parte din acelasi segment cu VW Passat

21.10.2009, 23:28 17053

In a doua parte a acestui deceniu, cea mai mare dilema aclientilor care isi cumparau o masina era cea cu privire la motoruldiesel. Costa mai mult, dar consuma mai putin. In plus, ca siatunci, si astazi motorina la pompa este mai ieftina decat benzina.Asadar, s-ar putea spune fara nicio problema ca toate avantajelesunt de partea dieselului.

Dar, cu toate acestea, in cadrul Salonului Auto de la Geneva dinacest an, presedintele Toyota Motor Europe spunea ca viitorul estetot al motoarelor pe benzina, deoarece pentru ca un diesel sarespecte normele Euro 5 sau 6 preturile acestuia vor creste, intimp ce performantele se vor reduce.

Primul pas in acest sens a fost facut odata cu implementarea lamotoarele diesel a filtrului de particule, iar al doilea va firealizat prin trecerea la Euro 5 si 6. Acesta se numeste AdBlue sieste un aditiv care se pulverizeaza in gazele de esapament.Datorita acestui aditiv automobilele diesel respecta inclusivstandardele de poluare ale statului California, cele mai severe dinlume, dar si cele Euro 6, care vor intra in vigoare dupa 2014.

Masinile "Eco" sunt in tendinte

La Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie s-a vazutclar care este trendul. Aproape toti constructorii auto au avut instand cel putin un model electric sau hibrid.

"In prezent in Occident putem discuta despre o moda a masinilor«Eco». Inclusiv vedetele din California au ales sa mearga cu unhibrid Toyota Prius de 20.000 de dolari si nu cu o limuzina saumasina sport de 100.000 de dolari. Am indoieli cum ca cei carecumpara in prezent automobile hibride o fac pentru ca suntecologice, ci mai degraba pentru a face parte dintr-un trend", aspus Marius Carp, analist al pietei auto, care anterior a detinutfunctia de director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilorde Automobile (APIA).

Pe de alta parte, odata cu dezvoltarea de versiuni ecologicepentru motoarele diesel, modelele hibride si cele electrice castigatot mai mult teren. Dar ambele versiuni depind de costul ridicat albateriilor. Spre exemplu, in prezent un Mitsubishi iMiEV, modelelectric care poate fi comparat din punct de vedere aldimensiunilor cu unul de clasa mica, are un pret de circa 35.000 deeuro pe piata japoneza, in conditiile unei autonomii de peste 160km.

Hibrideleau inregistrat cel mai puternic avans in special in ultimii ani pepiata nord-americana si cea japoneza, in special dupa crestereapretului barilului de petrol. In Europa, in aceeasi perioada,dieselul a castigat mai mult teren datorita consumului mai scazutsi implicit a emisiilor de CO2 mai mici, care au rezultat in taxesi impozite mai mici.

"Daca se ia in calcul bugetul si cheltuielile cu intretinerea siachizitia unor modele diesel sau hibride, acestea nu intotdeaunarenteaza in fata celor cu motoare pe benzina", a spus Carp.

In primele opt luni ale acestui an vanzarile hibridului Prius auinregistrat vanzari in scadere cu peste 80% comparativ cu perioadasimilara a anului trecut, la noua unitati, fata de 51 de masini in2008. Pe de alta parte, Civic Hybrid, singurul hibrid dinportofoliul Honda comercializat pe piata locala in 2008, a scazutcu 54%, la patru masini.

Dieselul are costuri mai ridicate

In acest an atat Honda, cat si Toyota au lansat pe piata localanoi hibride. Honda a venit cu noul Insight, care va ficomercializat in paralel cu Civic Hybrid, in timp ce Toyota alansat cea de-a treia generatie a lui Prius.

Diferentele dintre cele doua modele constau in faptul caInsight, ca si Civic Hybrid, face parte din segmentul "mildhybrid", al automobilelor hibride unde motorul electric doar ilasista pe cel pe benzina, pentru a reduce consumul de combustibil,in timp ce Prius este un "full hybrid", care poate fi pus inmiscare pana la viteza de 50 km/h doar de motorul electric.

Potrivit calculelor ZF, in continuare cele mai mici costuri perkilometru sunt inregistrate de Honda Insight atat datoritaconsumului mai scazut de combustibil, in raport cu un model pebenzina, dar si pretului, care automat determina o asigurare de tipCASCO mai mica. In plus, motorul pe benzina de 1,3 litri are ocontributie semnificativa la plata atat a unui impozit anual maimic, cat si a unei asigurari de tip RCA mai ieftina.

In cazul lui Prius, pretul mai mare implicat de bateriile maimari atrage dupa sine si un cost mai ridicat de intretineredatorita asigurarilor. Pe de alta parte, daca ne uitam strict laemisii, acesta este castigatorul deoarece consuma cel mai putin siare cele mai scazute noxe.

Contrar asteptarilor, dieselul are costuri mai ridicate decatversiunile pe benzina cu puteri echivalente atat la Toyota, cat sila Honda.

Piata cere "benzina"

In prezent trendul pietei auto locale s-a reorientat catremodelele pe benzina, acestea fiind in medie cu 1.500 de euro maiieftine decat cele diesel. In primele opt luni ale acestui anaproape 70% dintre masinile vandute erau pe benzina, fata de 60% inperioada similara a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO