Companii

Ce spun competitorii despre fuziunea Caroli - Campofrio

Ce spun competitorii despre fuziunea Caroli - Campofrio

1: Radu Timis, actionar la CrisTim: Niciodata nu a mai avut loc o fuziune intre primii cinci-sapte jucatori din industria mezelurilor; 2: Sorin Minea, actionar la Angst: Companiile romanesti vor dori mai degraba sa vanda, decat sa fuzioneze

08.03.2010, 23:06 828

Managerii celor mai mari companii din industria mezelurilor,CrisTim, Aldis si Angst, sustin ca fuziunea dintre Caroli FoodsGroup si Campofrio Foods Group - proprietarul Tabco-Campofrio -,este atipica pentru piata de aproape un miliard de euro, dominatade afaceri de familie romanesti.

"Este o exceptie de la regula. Niciodata nu a mai avut loc ofuziune intre primii cinci-sapte jucatori din industriamezelurilor", sustine Radu Timis, presedintele si proprietarulproducatorului CrisTim, grup cu afaceri de peste 90 de milioane deeuro doar din businessul de mezeluri.

Opinia sa este sustinuta si de Daniel Dumitrescu, directorul demarketing al Aldis Calarasi - unul dintre principalii producatorilocali de mezeluri, dar si de Sorin Minea, actionarul sipresedintele Angst, producator cu afaceri de 62 mil. euro in 2008."In industria mezelurilor din Romania se lucreaza individual.Companiile romanesti vor dori mai degraba sa vanda, decat safuzioneze", a afirmat Minea.

Producatoriispun ca fuziunea celor doi producatori reprezinta insa o evolutienormala a industriei, care se indreapta spre consolidare. Ei sustinacest lucru desi nu previzioneaza realizarea de noi fuziuni intrejucatorii cu actionariat romanesc din topul celor mari producatorilocali, ci mai degraba dezvoltarea pietei prin achizitiajucatorilor mai mici de catre cei din top zece. "In patru-cinciani, piata mezelurilor va fi complet diferita de modul in carearata acum deoarece consolidarea care a avut loc in Europa va avealoc si la noi", a completat Timis.

Va aduce schimbari in piata?

Managerii CrisTim, Aldis si Angst sustin ca schimbarile carevor avea loc in urma fuziunii dintre Caroli si Campofrio sunt greude prevazut, deoarece vor depinde de strategia de dezvoltarea anoii companii, Caroli Foods Group, despre care se cunoaste foarteputin in prezent. "Atata timp cat isi pastreaza gama de produse sipretul, pe termen scurt nu vor fi schimbari", spune DanielDumitrescu, directorul de marketing al Aldis.

De altfel, singurul avantaj pe care competitorii il intrezarescpentru compania nou formata este o crestere a puterii de negocierecu lanturile de magazine din retailul modern. "Ma asteptam lafuziuni de genul acesta. Vor fi probleme pe piata? Se poate.Depinde de noul concept pe care il vor avea. Cred ca vor facepresiune in piata si vor avea o prezenta mai mare la raft", acompletat presedintele Angst.

Radu Timis a adaugat ca businessul nou creat ar putea fi dificilde condus, cel putin in primul an de functionare, perioada in carecosturile companiei vor fi destul de ridicate. "Au centre deproductie si de distributie in zone diferite ale tarii. Daca armuta toate operatiunile intr-un singur loc, cred ca ar fi maiavantajati", a declarat proprietarul CrisTim.

Producatorul de mezeluri Caroli Foods, afacerea familieilibaneze El Sohl, si gigantul european Campofrio Food Group,proprietarul producatorului local de mezeluri Tabco-Campofrio, ausemnat recent acordul de fuziune a operatiunilor celor douacompanii prin intermediul unui joint venture in care Caroli vadetine pachetul majoritar. Reprezentantii Caroli Foods Group,compania nou formata, au declarat ca aceasta va avea o cota depiata de 16% si afaceri de circa 120 de milioane de euro, dar nu auoferit foarte multe informatii despre viitoarea structura a acestuibusiness. Tot ce se stie in acest moment este ca noua companie, acarei valoare este estimata intre 60 si 70 de milioane de euro, vafi prezidata de Talal El Solh, presedintele grupului Caroli si ilva avea ca director executiv pe Haluk Akdemir, CEO-ul Caroli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO