Proximitatea geografică şi culturală face ca aceste afaceri să fi pus România pe harta lor, pe când celelalte nu. De altfel, brandurile din SUA sau Japonia au preferat, în cazul în care au venit în Europa, să îşi înceapă expansiunea cu Occidentul, respectiv cu economiile dezvoltate precum Franţa sau Germania. Un exemplu în acest caz este brandul de modă Uniqlo, aflat pe poziţia 145 în topul celor mai puternice branduri din lume indiferent de domeniul de activitate. În retail este al 11-lea cel mai puternic. Compania este prezentă în vestul Europei, unde puterea de cumpărare este pe măsură, salariul fiind de 5-6 ori mai mare ca în România. Pe piaţa locală salariul mediu net este de sub 450 de euro. Potrivit datelor ZF, Uniqlo nu are planuri de a intra pe piaţa locală în viitorul apropiat.
Topul celor mai puternice 20 de branduri din retail din lume este condus de gigantul american Walmart, cel mai puternic retailer din lume şi după cifra de afaceri. Compania este evaluată la 62 mld. dolari, fiind al optulea cel mai puternic brand din lume potrivit Brandirectory.