Companii

Compania de drumuri vine cu lămuriri cu privire la autostrada Târgu Mureş-Iaşi, estimată la 9 mld. euro: Vrem să reducem costul de construcţie

Compania de drumuri vine cu lămuriri cu privire la autostrada Târgu Mureş-Iaşi, estimată la 9 mld. euro: Vrem să reducem costul de construcţie

Foto: Silviu Matei

Autor: Andreea Neferu

30.08.2012, 17:07 1587

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că vrea să revizuiască costurile autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi, estimată iniţial la circa 8,9 miliarde de euro.

"CNADNR va contracta servizii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza soluţiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor", se arată într-un comunicat al companiei.

CNADNR recunoaşte că preţul acestei autostrăzi, de 8,9 miliarde de euro, este unul foarte mare, fapt ce a fost sesizat inclusiv de Ministerul de Finanţe: un kilometru din această şosea ar urma să coste între 11 milioane de euro şi 60 de milioane de euro.

"După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potenţialele surse de finanţare, altele decât bugetul de stat", a anunţat compania.

Ministerul Transpor­tu­rilor a publicat recent pe site-ul său un set de indicatori tehnico-economici cu privire la auto­strada Târgu-Mureş - Iaşi (289 de kilometri), o şosea ce ar urma să traverseze Carpaţii Orientali. Această şosea ar urma să fie chiar mai scumpă decât Autostrada Transilvania: ame­ri­canii de la Bechtel au construit 52 de kilometri din acest drum cu 1,3-,1,4 miliarde de euro, adică un cost de circa 25-27 de milioane de euro pe kilome­tru, potrivit informaţiilor ZF.

Potrivit informaţiilor care apar pe site-ul Mi­nisterului Transporturilor, autostrada Târgu-Mureş - Iaşi ar urma să aibă 43 de tune­luri cu o lungime cumulată de aproape 20 de kilometri. Cu alte cuvinte, aproape 7% din auto­strada Târgu-Mureş - Iaşi va fi repre­zentată de tuneluri rutiere, potrivit calculelor ZF. De asemenea, şoseaua va mai cuprinde alte 322 de poduri, pa­saje şi viaducte, astfel că această şosea ar urma să fie una dintre cele mai complexe con­stru­ite vreodată în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO