Companii

Concluzie bizară a unui fost şef de la Concurenţă: Şi consumatorii sunt „vinovaţi“ de formarea cartelurilor de pe piaţa petroliştilor

Autor: Octavian Calei

03.03.2014, 00:05 82
Şi consumatorii sunt „vinovaţi“ de fap­tul că preţurile la benzină şi motorină urcă în mod constant şi că diferă nesemnificativ de la o sta­ţie la alta, a spus avocatul Valentin Mircea, fost vicepreşedinte al Consiliului Con­cu­renţei, în cadrul emisiunii ZF Live de vineri, 28 februarie.
 
„Sunt două categorii posibile de vinovaţi. Ori într-adevăr nu lasă preţurile şi nu joacă concurenţial (petroliştii – n.r.), dar mai există o a doua categorie de «vinovaţi», şi anume cei care cumpără. În momentul în care eşti pe o pia­ţă şi în care indiferent cât ai creşte preţul, consumul nu scade, de ce ai scădea preţul?“, a explicat Valentin Mircea. Astfel, jucătorii nou intraţi pe piaţă, precum SOCAR sau Gaz­prom, şi-au aliniat preţurile în loc să încerce să câş­tige cotă din piaţă printr-un preţ mai mic la pom­pă, mizând mai degrabă pe servicii sau un aspect mai atractiv al staţiilor, pentru că „oricum oamenii plătesc“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO