Şi consumatorii sunt „vinovaţi“ de faptul că preţurile la benzină şi motorină urcă în mod constant şi că diferă nesemnificativ de la o staţie la alta, a spus avocatul Valentin Mircea, fost vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei, în cadrul emisiunii ZF Live de vineri, 28 februarie.
„Sunt două categorii posibile de vinovaţi. Ori într-adevăr nu lasă preţurile şi nu joacă concurenţial (petroliştii – n.r.), dar mai există o a doua categorie de «vinovaţi», şi anume cei care cumpără. În momentul în care eşti pe o piaţă şi în care indiferent cât ai creşte preţul, consumul nu scade, de ce ai scădea preţul?“, a explicat Valentin Mircea. Astfel, jucătorii nou intraţi pe piaţă, precum SOCAR sau Gazprom, şi-au aliniat preţurile în loc să încerce să câştige cotă din piaţă printr-un preţ mai mic la pompă, mizând mai degrabă pe servicii sau un aspect mai atractiv al staţiilor, pentru că „oricum oamenii plătesc“.