Companii

Cresterea preturilor la tigari ar putea trece JTI de 275 de milioane de euro

06.02.2007, 14:54 40

Producatorul de tigarete JT International Romania estimeaza ca va incheia anul 2006 cu o cifra de afaceri de 980 mil. lei (275 mil. euro), ceea ce reprezinta o crestere in lei de 23% fata de rezultatul raportat in 2005.
"Marcile cel mai bine vandute din portofoliul nostru sunt Winchester si Winston", spune Gilda Lazar, corporate affaires director JTI Romania. Compania mai produce marcile Camel, Monte Carlo, More sau Salem.
In primele noua luni ale anului trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de 698 mil. lei (196 mil. euro), in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit informatiilor companiei.
"Diferenta se datoreaza cresterii preturilor in intervalul 2005-2006, ca urmare a cresterii accizelor si introducerii taxei pe viciu", a mai spus Lazar. Reprezentantii companiei nu au oferit nicio estimare privind valoarea profitului aferent anului trecut. In 2005, JTI a inregistrat un profit brut de 51 de milioane de lei (14,5 mil. euro), dupa ce in urma cu un an compania contabiliza pierderi de 660.000 de lei (160.000 euro).
" Vom continua sa investim in dezvoltarea fabricii noastre de pe platforma Pipera", a mai spus Lazar. Potrivit directorului corporate affaires al companiei, in ultimii ani JTI a investit peste 100 mil. dolari in capacitati de productie. In prezent compania are peste 800 de angajati.
Dupa ce au alocat sute de milioane de euro in dezvoltarea productiei locale, companiile din industria tutunului iau in calcul noi extinderi, care vizeaza si pietele externe.
De exemplu, filiala locala a British American Tobacco a anuntat ca are circa 100 mil. euro pentru dublarea productiei fabricii de la Ploiesti si pentru cresterea ponderii exportului pana la 50% din totalul productiei. Japan Tobacco, care detine JTI Romania a anuntat la sfarsitul anului trecut ca va prelua pentru 19,1 miliarde dolari (14,44 miliarde euro), grupul britanic Gallaher, care detine peste 3% din piata romaneasca de tigarete. Reprezentantii companiei din Romania nu au facut niciun comentariu privind modul in care tranzactia va influenta configuratia pietei locale .
Gallaher vinde pe piata romaneasca marcile Saint George, LD, Smart, Ronson, State Line, Memphis, Sobranie si Hamlet. Potrivit informatiilor grupului, cota de piata a Gallaher in Romania a ajuns la 3,4% in primul semestru, fata de 3,2% la sfarsitul anului trecut.
Estimata la peste un miliard de euro, piata locala a produselor din tutun este disputata de trei companii internationale - Philip Morris (PM), British American Tobacco (BAT) si Japan Tobacco International (JTI). Acestea detin aproape 90% din piata totala a tigarilor. Celor trei companii care-si disputa cea mai mare parte a pietei li se adauga Galaxy Tobacco (fosta Societate Nationala Tutunul Romanesc) si Gallaher, cel mai nou jucator din piata. In ceea ce priveste volumele vandute in 2005, acestea au depasit 35-36 de miliarde de tigari.
Grupul de firme Japan Tobacco este al treilea producator de tigarete din lume, cu o cifra de afaceri in 2004 (aprilie 2004-martie 2005) de aproape 40 de miliarde de dolari si un volum al vanzarilor de 430 de miliarde de tigari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO