Companii

Cu vanzari de 54 mil. euro, distribuitorul Lekkerland Convenience ataca piata cu marci proprii

25.04.2008, 20:18 61

Unul dintre factorii de crestere a fost majorarea numarului de clienti, ca urmare a expansiunii magazinelor de pe langa statiile de benzina din tara.
"Odata cu mutarea intr-un nou depozit de 7.000 de metri patrati, am putut optimiza procesele logistice si implementa un nou sistem de management al depozitului", explica Narcis Mihai, country manager al Lekkerland Romania.
Compania are in plan pentru acest an intrarea pe piata cu produse marci proprii, aduse din fabricile detinute de grupul Lekkerland pe alte piete. In prezent, compania distribuie la nivel local aproximativ 2.800 de produse ale unor producatori alimentari si de bunuri de larg consum nealimentare.
"Scopul nostru principal in 2008 este cresterea numarului de reprezentanti de vanzari pentru a castiga noi clienti regionali in zona Bucurestiului si pentru a oferi mai multe servicii clientilor existenti", a mai spus Narcis Mihai.
Compania apartine grupului german Lekkerland, specializat in distributia de bunuri de larg consum in magazine din segmentul convenience (benzinarii, firme de catering etc.).
Printre cele mai mari companii de distributie a produselor FMCG (bunuri de larg consum) din Romania se mai numara Interbrands Marketing & Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Macromex.
Cei mai mari 10 distribuitori de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de aproximativ doua miliarde de euro, raportand un ritm mediu de crestere a vanzarilor in lei de circa 20% fata de 2006. O rata aproape identica de crestere in valoare, 19,5%, a fost estimata recent de compania de cercetare de piata MEMRB pentru intregul sector al bunurilor de larg consum.
Lekkerland a intrat pe piata romaneasca prin preluarea diviziei Macromex Convenience, specializata in distributia bunurilor de larg consum in retelele mari de benzinarii. Macromex Convenience avea in 2005 aproximativ 95% din numarul de clienti reprezentat de magazine din ben-zinarii, potrivit datelor companiei. Ulterior, germanii au extins activitatile companiei pe mai multe canale de distributie, inclusiv in segmentul retailului modern.
In primul an de operare pe piata locala, 2006, Lekkerland a raportat afaceri de 31 mil. euro, de aproape trei ori mai mari decat valoarea vanzarilor realizate in perioada anterioara de divizia Macromex. Ponderea segmentului alimentar in cifra de afaceri a companiei era de aproximativ 40% in 2006, restul fiind reprezentat de produse nealimentare (27%) si de tigari (33%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO